Porsche-restaurering i Norge

Medlem
10. nov. 2015
Innlegg
156
Sted
Stavanger
Har gått på en liten smell av et bilkjøp og må, mest sannsynlig, belage meg på et solid rest. prosjekt i nær fremtid.

Kort fortalt så har jeg en 912 som er full av rust i gulvet og mange deilige små flekker rundtomkring, en 2,7 L motor som ikke er til å stole på, og en grikasse som lekker olje.

Ja, jeg har vurdert pros & cons og kommet frem til at jeg vil prøve å redde den, så jeg trenger ikke å bli påminnet hvor dumt dette er.

Det jeg lurer på
er om noen her inne har noen tips til hvem man kan gå til for å få dette i land. Finnes det noen legender der ute som holder på med slikt?
Har ikke ambisjoner om å få til en mint-bil her, men jeg har lyst å ha en bil jeg kan kjøre uten å være redd for om motoren faller ut på E39.

Er forberedt på å legge inn egeninnsats der det er mulig, men jeg er ikke mekaniker, ei heller særlig bevandret i sveisens verden.

Legger ved bilde av en fin Porsche for å holde motet oppe.

Skjermbilde 2023-11-02 kl. 16.50.34.png
 
Har gått på en liten smell av et bilkjøp og må, mest sannsynlig, belage meg på et solid rest. prosjekt i nær fremtid.

Kort fortalt så har jeg en 912 som er full av rust i gulvet og mange deilige små flekker rundtomkring, en 2,7 L motor som ikke er til å stole på, og en grikasse som lekker olje.

Ja, jeg har vurdert pros & cons og kommet frem til at jeg vil prøve å redde den, så jeg trenger ikke å bli påminnet hvor dumt dette er.

Det jeg lurer på
er om noen her inne har noen tips til hvem man kan gå til for å få dette i land. Finnes det noen legender der ute som holder på med slikt?
Har ikke ambisjoner om å få til en mint-bil her, men jeg har lyst å ha en bil jeg kan kjøre uten å være redd for om motoren faller ut på E39.

Er forberedt på å legge inn egeninnsats der det er mulig, men jeg er ikke mekaniker, ei heller særlig bevandret i sveisens verden.

Legger ved bilde av en fin Porsche for å holde motet oppe.

Vis vedlegg 350348
Kudos til deg som begir deg utpå et sånt prosjekt. Betrakt det som et eventyr og gled deg til den dagen du vrir om nøkkelen og veien åpner seg.

Porsche classic center Son er vel et meget habilt sted å begynne.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kenny1000
Takk! Jeg vil tro Porsche Classic Son er det beste stedet ja, men det er vel det desidert dyreste i tillegg. Tenkte mer på om det var noen champs av typen - Gary´s Garasje eller noe. Folk besitter jo mye erfaring og kompetanse uten å være tilknyttet et merkeverksted.
 
Har gått på en liten smell av et bilkjøp og må, mest sannsynlig, belage meg på et solid rest. prosjekt i nær fremtid.

Kort fortalt så har jeg en 912 som er full av rust i gulvet og mange deilige små flekker rundtomkring, en 2,7 L motor som ikke er til å stole på, og en grikasse som lekker olje.

Ja, jeg har vurdert pros & cons og kommet frem til at jeg vil prøve å redde den, så jeg trenger ikke å bli påminnet hvor dumt dette er.

Det jeg lurer på
er om noen her inne har noen tips til hvem man kan gå til for å få dette i land. Finnes det noen legender der ute som holder på med slikt?
Har ikke ambisjoner om å få til en mint-bil her, men jeg har lyst å ha en bil jeg kan kjøre uten å være redd for om motoren faller ut på E39.

Er forberedt på å legge inn egeninnsats der det er mulig, men jeg er ikke mekaniker, ei heller særlig bevandret i sveisens verden.

Legger ved bilde av en fin Porsche for å holde motet oppe.

Vis vedlegg 350348

Har du hørt med Porsche Klubben?


Dette der jo en bil som mange mange kjenner til.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: ArneBru
Har du hørt med Porsche Klubben?


Dette der jo en bil som mange mange kjenner til.

8

Støttes.
Kan få mye god hjelp på gruppen Porscheentusiaster Norge på facebook, men anbefaler strerkt å melde deg inn i Porscheklubben og få tilgang til facebooksidene der også, da kvaliteten på svarene gjerne er høyere (da det er flere erfarne som heller skriver der). :)
 

Peter Iversen Specialværksted ApS

v/Peter Iversen
Mosevangen 10
DK-9230 Svenstrup J
Denmark

Tel.. +45 98 38 08 33
Mobil: +45 40 27 08 33
CVR: 12593198

Email: contact@peter-iversen.com
Interessant innspill. Har du brukt ham selv? Har lurt på å sette jobben til utlandet, men får ikke heeeeelt grep om hva som gjelder mtp moms og toll ved innføring igjen..
 
  • Liker
Reaksjoner: Spring Drive
  • Liker
Reaksjoner: uret