Porsche Design Timepieces

Medlem
20. okt. 2010
Sted
Asker
First in Black (1972) . First in Titanium(1980) Porsche som klokkemerke står nå foran en nylansering ifm Baselworld 2015 [video]http://www.porsche-design.com/en/Men/Timepieces/[/video]
Etter en lang historie bl.a. sammen med IWC og Eterna satser de nå helt på egen hånd og holder på å bygge seg opp.
Her er en fin artikkel fra Christophorus som viser historien og hva de tenker seg fremover.

Selv synes jeg vintagemodellene er mest spennende men de er nok vanskelig å få tak i (i likhet med bilene ) til en overkommelig pris.

Hva synes dere om Porsche Design Chronotimer Series 1?
Porsche_Design_Chronotimer_1_Ref_4046901408695_5602.jpg

porsche%20ChronotimerSeries1.jpg

Må si meg litt tiltrukket av svart med karbonskive (med lenke):
4046901408732_Chronotimer_Series-1-Sportive-Carbon_Seite.jpg

Porsche-Design-Chronotimer-Series-1-Automatic-Watch-Black-red-4.jpeg

Liker:
-Titan
-Svart/DLC
-Carbon skive
-Racing/bil-tema

Review av en av variantene:
Monochrome: Porsche Design Chronotimer Series 1 – Full Review of The Stealth Chronograph (live photos, specs & price)

Bilder lånt derfra:
Porsche-Design-Chronotimer-Series-1-Black-PVD-2.jpg

Porsche-Design-Chronotimer-Series-1-Black-PVD-6.jpg

Ikke uenig. Carbon-varianten blir ekstra mye "dill" pga. tall (og carbon mønster i seg selv).
Det største spørsmålet for meg blir nok likevel om den blir for stor for mine håndledd.
Sammen med vurdering av pris/value..

Jeg synes disse klokkene er uinteressante og mener at de utvanner porsche merket (ytterligere). Porsche er allerede godt i gang med akkurat det når det kommer til bilene de produserer og dette deisgn greiene hjelper ikke. En 1996 modell 911 carrera koster i dag det dobbelte av en tilsvarene 1997 modell, burde ikke være nødvendig å si mer.

Ble negativt men jeg elsker merket pre 996 og synes alt de finner på for tiden er så trist

• Liker
Reaksjoner: TimJ
Jeg synes disse klokkene er uinteressante og mener at de utvanner porsche merket (ytterligere). Porsche er allerede godt i gang med akkurat det når det kommer til bilene produserer og dette deisgn greiene hjelper ikke. En 1996 modell 911 carrera koster i dag det dobbelte av en tilsvarene 1997 modell, burde ikke være nødvendig å si mer.

Ble negativt men jeg elsker merket pre 996 og synes alt de finner på for tiden er så trist

Jeg liker også gamle porscher best. Hadde faktisk en 911 1987-modell.

Gikk forbi denne for noen dager siden. Ikke noe trist ved den, synes jeg.

2015-10-11%2013.26.05_zpsii0dvmph.jpg

Todda

• Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen og Tek
Det blir litt mye "spinn off" produkter fra en bilprodusent. Nå er jo Porsche et designbyreau også, men klokkene anser jeg mer som en litt artig gadget og spill off. Enkelte modeller er jo litt artige med design som speedometer og slikt. Ut over det blir det en "kostbar klokke med 7750-urverk". Selv ville jeg helst gått for bilen. Jeg er svak for 944 og 924!

8

Jeg liker world timer klokken (p6750), lansert i 2007. den hadde jo en hinsides retail pris på over $10 000, men kan nå kjøpes ny for rundt $2500 på ebay. Tøff klokke synes nå jeg - og gmt funksjonaliteten er kul. GMT visning blir ofte rotete - dette har porsche løst bra.

22445.jpg

• Liker
Reaksjoner: Gubben11
Porsche Design Flat Six P6310 liker jeg forbausende godt. De andre synes jeg er alt for travle med for mange store og små detaljer.

Så har vi alltids IWC-modellene som Ocean 2000 og kompassklokken laget sammen med Porsche Design...