Dette er min Whisky boks.
Kjøpt på World of Whisky på Heathrow-London. Da hadde jeg vært på tur til Irland sammen med Dell og besøkt deres fabrikk. Derfor måtte jo innkjøpet bli en irsk.
Boksen var så flott at jeg måtte spare den, men hva skulle den bli brukt til?
Hva er det inne i denne?
I toppen la jeg bare litt skumgummi. Det samme er det nede i boksen også. Jeg ble aldri enig med meg selv i om jeg skulle ha separate puter til klokkene. Fordelen med en lang var at det ville bli enklere å få inn flere. Derfor er det fortsatt en ubehandlet pølse her nede. I halsen har jeg tenkt å ha et eget rom til en klokke, eller som nå; plass til noen deler.
Litt ymse av "diverse samlingen":
Lengst til venstre:
* Russisk Dolphin 24 timers klokke. Mekanisk med displayback. (Vurderes solgt/byttet)
24 timer-klokkene er noe som vekker oppsikt og således artige "fest ur". Det blir alltid diskusjon; "Går ikke den klokken din feil?"
* CoinWatch. Gave fra en tidligere god kollega. Laget av en ekte norsk minnemynt. (Quartz)
* Sovjetisk fallskjermur. Mekanisk.
* Sveitisk Quartz ur; Reklame ur for Cerberus. (Siemens Divisjon Cerberus, som det står på baksiden. En ekte transition model ettersom firmaet kort tid etter ble hetende Siemens Building Technologies. Opprinnelig var det Cerberus. Virkelig en ekte lekkerbisk, med andre ord!)
* Neste kar er kjent. Prosjekt!
* Papirer til CoinWatchen
Så. Den fine boksen til whiskyen må spares! (Og brukes!)