Polstret klokkekoffert & Whiskey

Medlem
27. des. 2013
Sted
Haugesund
Aftens...

Tenkte jeg ville lage en polstret klokkekoffert til de gangene jeg er ute på reis.
Syns resultatet ble bra, kanskje noen små forandringer!!!

Kjøpte kofferten på Clas Ohlson.

1414993_10152126587941311_1810518458_o.jpg

1500943_10152126587966311_1434497304_o.jpg

1655707_10152126587956311_315924806_o.jpg

7548_10152126588026311_296450040_n.jpg

God Helg :)

Skål ;)

Skummet fulgte med, var delt opp i terninger på 1 x 1 cm som du skjærer ut, meget enkelt...
ikke like enkelt med noen drammer innabords :p

Rørisolasjonen inni klokkene er kjøpt på Biltema også er det biter av kosteskaft inni...

Skål ;)

Skummet fulgte med, var delt opp i terninger på 1 x 1 cm som du skjærer ut, meget enkelt...
ikke like enkelt med noen drammer innabords :p

Rørisolasjonen inni klokkene er kjøpt på Biltema også er det biter av kosteskaft inni...

Var det ikke mulig å bruke skummet du skar ut som puter?
Hva kostet en slik koffert?

Kult!
Spar forresten på whisky boksen! Med samme ide laget jeg en klokkeboks av en fin irsk whisky treboks.
Det ble veldig stilig!

:cool:

Dette er min Whisky boks.
Kjøpt på World of Whisky på Heathrow-London. Da hadde jeg vært på tur til Irland sammen med Dell og besøkt deres fabrikk. Derfor måtte jo innkjøpet bli en irsk.

Boksen var så flott at jeg måtte spare den, men hva skulle den bli brukt til?
Hva er det inne i denne?
WP_20140126_12_50_07_Pro1.jpg

I toppen la jeg bare litt skumgummi. Det samme er det nede i boksen også. Jeg ble aldri enig med meg selv i om jeg skulle ha separate puter til klokkene. Fordelen med en lang var at det ville bli enklere å få inn flere. Derfor er det fortsatt en ubehandlet pølse her nede. I halsen har jeg tenkt å ha et eget rom til en klokke, eller som nå; plass til noen deler.

Litt ymse av "diverse samlingen":
WP_20140126_12_50_29_Pro1.jpg

Lengst til venstre:
* Russisk Dolphin 24 timers klokke. Mekanisk med displayback. (Vurderes solgt/byttet)
24 timer-klokkene er noe som vekker oppsikt og således artige "fest ur". Det blir alltid diskusjon; "Går ikke den klokken din feil?"
* CoinWatch. Gave fra en tidligere god kollega. Laget av en ekte norsk minnemynt. (Quartz)
* Sovjetisk fallskjermur. Mekanisk.
* Sveitisk Quartz ur; Reklame ur for Cerberus. (Siemens Divisjon Cerberus, som det står på baksiden. En ekte transition model ettersom firmaet kort tid etter ble hetende Siemens Building Technologies. Opprinnelig var det Cerberus. Virkelig en ekte lekkerbisk, med andre ord!)
* Neste kar er kjent. Prosjekt!
* Papirer til CoinWatchen

Så. Den fine boksen til whiskyen må spares! (Og brukes!)

:cool:

Min ble ikke like fin som din @Armbåndsur88 :p
Men pytt pytt, den funker og det var poenget! Takk for tips!

DSC_1449_zps70daf823.jpg

Når jeg tenker meg om så har jo @crown guard også en noe lignende boks, men jeg klarer ikke å finne den nå.. Er kanskje for trøtt. Kanskje crown guard selv kan peke meg i retning av rett tråd? :eek:

Redigert av en moderator:
Hvor ble det av innlegget mitt jeg la inn her for 10 minutter siden?

Begynner vist å litt trøtt jeg også, så fant bare frem noe fra "bøtta", @acnorway

sgD0Jev.jpg

En pelicase 1120 har jeg! Litt trangt til 4 klokker, så vurderer å bestille en til boks+ekstra skum så jeg heller kan ha 3 klokker i hver boks. Litt mer safe!

"Elegant" rør-isolation her også!

Sy2SrC8.jpg

Din ble meget så flott da acnorway. Ta den meg på GTG!

Redigert av en moderator: