Jeg tror Timebandit refererer til byggehøyde og vekt på klokken
PO 9300 er nemlig brutal....
Byggehøyden ødelegger. Tipper mange kommer til å brenne inne med disse etterhvert og ikke får solgt selv om de ønsker det..
Var innom Ålesunds eneste ok klokkepusher for å prøve PO på neven i dag, og sliter faktisk mer med å velge størrelse enn før jeg prøvde de på. Både 42 og 45,5 passet godt på armen, men det var kanskje litt mer tyngde i XL-en enn jeg likte, mens 42-eren kanskje ble litt i minste laget. Men hvordan er størrelsen på PO-ene med 8500-verk i forhold til de med 2500-verk? Jeg foretrekker bezelen på 2201.50.00 og 2200.50.00, så det blir nok en av de. Men selvsagt, når man tror man har bestemt seg for et ur, eller et merke for den saks skyld, begynner man plutselig å fristes av alt mulig annet også.
Først og fremst er det kun den nye generasjonen Planet Ocean som er aktuell. Kvalitetsforskjellen er såpass stor at det blir meningsløst for meg å anbefale forrige generasjon. Den nye 45.5mm versjonen er for stor og tykk. Valget blir da ganske enkelt 42mm.
Kaliber 8500 gjør seg best i 42mm versjonen synes jeg. Sort eller oransje? Tja... Matt sort keramisk bezel med orange tall er jo ganske sporty, men foretrekker den mer klassiske looken med sølvtall. Den nye gummiremmen er veldig myk og behagelig. Fyller lugs og kasse helt ut, og kommer med en foldespenne som oser kvalitet.
Men jeg ville heller kjøpt den på lenke, og bestilt gummirem og foldespenne etterpå. Kjøper du dette i en go hos forhandler får du god deal. Hvis ikke, skift forhandler!![]()
![]()
Er så nydelig den klokken......![]()