PO 42mm eller 45,5 mm ?

Jeg liker POen mest klassisk, så jeg ville gått for 42mm, i sort, med sølv tall. Hadde jeg hatt midler til det ville jeg gått for den nye med 8500verk, ellers er 2500 også veldig tøff. Det er kun den nye du får med sølv tall, den gamle leveres med hvite, i arabisk font.

Og den gamle i Liquid Metal utgaven ;)

Om man skal velge ei lita eller stor klokke finner man best ut selv ved å prøve. Det er og forblir en personlig mening hva som ser best ut på hånda, og det spiller ingen rolle hva andre mener så lenge man selv er fornøyd. Min personlige mening er at 42mm (og mindre) blir for tuslete og minner om dameklokker.

Dette er min favoritt, men så er jo jeg litt inhabil der ;)
IMHO kombinerer den det beste fra den forrige - slank kasse, med det beste fra den nye - ikke påmalte markører og tall + kreamisk bezel, samt at den har det lille ekstra med skinnende blank keramisk skive...og kun 1948 eks. :cool:

Påmalte markører? øyh...? Og keramikk passer best på middagsbordet og i vinduskarmen :D

Og på PO den dagen jeg får meg LM...

Om man skal velge ei lita eller stor klokke finner man best ut selv ved å prøve. Det er og forblir en personlig mening hva som ser best ut på hånda, og det spiller ingen rolle hva andre mener så lenge man selv er fornøyd. Min personlige mening er at 42mm (og mindre) blir for tuslete og minner om dameklokker.

Det er sant. Må prøves på! Samme med Explorer 36 vs 39mm.

Dette er min favoritt, men så er jo jeg litt inhabil der ;)
IMHO kombinerer den det beste fra den forrige - slank kasse, med det beste fra den nye - ikke påmalte markører og tall + kreamisk bezel, samt at den har det lille ekstra med skinnende blank keramisk skive...og kun 1948 eks. :cool:

DSC04205.jpg

PO har aldri hatt påmalte markører ;)

Takker for mange innspill :)

Var innom forhandler i dag og prøvde den nye PO i 45,5. Å herre for en enorm klokke. Kjente at det er altfor lenge siden jeg hadde slik stor klokke nå som jeg bare har Rolexer. De hadde ikke den i 42 mm men skal det bli PO så blir det uansett den, for PO i 45,5 føltes som et monster:)

Smak og behag hva man foretrekker av 42 eller 45,5 mm. For min del falt det på 45,5, syntes rett å slett at 42mm er "lite". Jeg har en klokke ifra et annet merke fra før av som er 42mm og det første jeg oppdaget da jeg pakket den ut var at jeg syntes den var liten. Jeg liker litt størrelse på klokken, utenom at jeg slenger meg på "jeg skal ha så stor klokke som mulig trenden".

Og som urmakeren jeg kjøpte av sa til meg, så lenge kassen på klokken er innenfor håndleddet er den ikke for stor for hånden din.

Konklusjon: prøv begge så finner du fort ut av hva som passer deg best! Ikke bry deg om hva alle andre mener, det er tross alt du som skal ha klokken!

Lykke til i jakten, jeg er forøvrig knall fornøyd med min PO (den "gamle") :D

PS:

Husk bilder! ;)

Jeg har 45.5 mm utgaven, med 2500-verket. Som flere sier er den stor, men som urmakeren også sa til meg, så går det greit så lenge kassen ikke stikker ut over håndleddet. Jeg tenker også innimellom at 42 mm hadde holdt. Men var innom urmakeren og prøvde 8500 42 mm, og syntes da at den virket for liten. En av grunnene til at jeg kjøpte den store, var at min gamle klokke var for liten (syntes jeg), og ville ha noe større. Når jeg da prøvde 42 mm, så ble det for liten forskjell fra min gamle klokke (den er 39 mm).

Men skal du ha bare en klokke, så er kanskje 42 mm den lureste valget, selv om jeg i praksis bare bruker 45 mm til daglig og synes det funker greit. Hender jeg slenger på den gamle for å bytte litt på. Av og til ser jeg noen med PO på hånda, og tenker ofte at dette må være den lille, men det viser seg at det som oftest er den store. Så har du ikke veldig tynne håndledd, så funker 45 mm greit og vil ikke se for stor ut.
Men uansett om du kjøper stor eller liten, så kommer du sannsynligvis på ett eller annet tidspunkt til å lure på om du skulle ha kjøpt den andre i stedet :)
Det burde ha vært kun en 43 mm utgave av PO, med 20 mm lenke som ikke blir smalere.

Jeg hadde denne PO i 45,5mm fordi jeg "trodde" at jeg kun likte store klokker.....Men denne ble helt feil for meg.
Argumentet med klokken innom håndleddet kjøper jeg heller ikke,da byggehøyde og vekt også representerer viktige faktorer for og bli fornøyd.
Omega025.jpg
[/IMG]

Denne Breitlingen som jeg har nå med "kun" 43,5mm og kun halve vekten er enorm mye bedre på hånden,selv om den nærmest er like stor i Ø.
BreitlingB01023.jpg
[/IMG]

Ellers ser det ut til at mine preferanser på size krymper ned mot 40-42mm....dvs mot Rolex sin portefølje.

Mvh
Timebandit;)

Timebandit skrev:
Argumentet med klokken innom håndleddet kjøper jeg heller ikke,da byggehøyde og vekt også representerer viktige faktorer for og bli fornøyd.

Det du skriver kan selvfølgelig ha noe med den endelige avgjørelsen å gjøre, men det er virkelig ikke slik at man kan stille seg på vekta og regne seg frem til hvilken klokke man skal ha ut i fra sin egen BMI!?

Jeg mener det er galskap å handle en så dyr klokke uten å selv ha prøvd den på handa for å se hvordan resultatet blir. Jeg mener størrelsen på neven spiller en større faktor enn tykkelsen på armleddet, men kommer aldri til å anbefale noen å kjøpe et ur i blinde ut fra kroppsfasong.

Det du skriver kan selvfølgelig ha noe med den endelige avgjørelsen å gjøre, men det er virkelig ikke slik at man kan stille seg på vekta og regne seg frem til hvilken klokke man skal ha ut i fra sin egen BMI!?

Jeg mener det er galskap å handle en så dyr klokke uten å selv ha prøvd den på handa for å se hvordan resultatet blir. Jeg mener størrelsen på neven spiller en større faktor enn tykkelsen på armleddet, men kommer aldri til å anbefale noen å kjøpe et ur i blinde ut fra kroppsfasong.

Jeg tror Timebandit refererer til byggehøyde og vekt på klokken:p

PO 9300 er nemlig brutal....