"PloProf my DS3!"

Medlem
20. nov. 2007
Innlegg
149
Sted
Lillehammer
Pimping av min Certina DS3 (dessverre den nye modellen, Brio ;) )


Før:
certina-ds3.jpg




Etter:
Ds3ploprof.jpg



Jeg er en stor fan av Omega PloProf og gleder meg til og se den nye remaken til omega som blir vist den 3april. Dessverre ser det ut til at det ikke blir noe basel tur på meg i år.

Er snogge en av de heldige svenskene på TTT forumet som har ploprof?
se bilde, lånt av forumet:
IMG_5724_small.jpg
 
En jeg kjenner tok å mekka den hjemme i stua. Enkel og grei jobb, må bare passe på skiva når enn tar bort viserene. lett og lage ripe å ødelege klokka!

Hadde muligheten til og kjøpe en for ca. et år siden. Da for ca.7000 hehe... Jeg synes jo det er litt mye for en certina da... Den var da helt lik den du viser til.

PloProf selges ikke billig, dessverre. Har hatt lyst på en lenge nå! Det eller RedSub! og de selges jo nesten til lik pris.

Moro med at dere hadde Panerai gtg i oslo! Jeg er ikke overbevist enda, men når jeg handlet rolex fikk jeg prøve en 8dager. Fine saker, helt riktig av Panerai og brgynne med in-hous.
 
Älskar certina DS serien ! Jäkligt fina klockor - är alltid på jakt efter fler DS/DS-2/DS-3.
(Jag försöker dock hålla mig ifrån att modda dom även om din DS3a blev väldigt mycket bättre. Original visarna är hemska.)

Jag har en typ 2 ploprof och en typ 3a. Ploprof är i mitt tycke en helt fantastisk klocka, urverket är iofs inte spec bra men designen och att den är extremt välbyggd gör den till en ikon.
 
Jeg har prata med sjefen i omega, swatch group nordic norge. Han kunne bekrefte at det kom en ploprof men hadde ikke noe kunskap om det noe videre... Blir det de nye 8500 eller det samme kjipe eta2892 med co.axial?
 
Jeg har prata med sjefen i omega, swatch group nordic norge. Han kunne bekrefte at det kom en ploprof men hadde ikke noe kunskap om det noe videre... Blir det de nye 8500 eller det samme kjipe eta2892 med co.axial?

Ok, kul !
 
Jeg digger certina ds-3..... En virkelig klassisk dykkerklokke!

Hadde samme før, med plongeur-viserne, men standard skive :) Angrer som en gud for at jeg solgte den :evil:
 
Tror iofs inte de stoppar i inhouse verket i en "tool-diver", men omega har ju överraskat förut...
 
Veldig bra resultat (absolutt til det bedre)! hvor fikk du tak i skive, visere og datoskive?
Hva ble totalprisen (om jeg får spørre :p )