Plexi vs. Sapphire

Plexi vs. Sapphire


  • Antall stemmer
    32
Medlem
15. juli 2009
Innlegg
6.507
Ja, hva foretrekker folket? Jeg står mellom to klokker, og klarer ikke å bestemme meg.
Gjerne begrunn svaret :)
 
Helt umulig å velge, det må bli ja takk begge deler. Vintage Rolex og Omega er nydelig med plexi, men til nye bruksur fortrekker jeg selvsagt noe hardere.

Speedmaster er forresten naturlig å velge med plexi, det er jo et ur med respekt for sin egen historie.
 
Jeg er helt enig med Anders: Plexi til visse ure og Safir til andre ... og på en Seiko diver skal der naturligvis være Hardlex 8)
 
Tja, Safir er vel helt klart å foretrekke, MEN: på et vintage ur som opprinnelig ble solgt med plexi, skal det selvsagt være plexi. Jeg tror ikke jeg hadde kjøpt et nytt ur med plexi i dag, uansett hvor mye det opprinnelig kom på plexi. Selv om at jeg jo er enig med Anders at den originale Speedy Pro er sexy med plexy!
 
Enig med resten. Foretrekker stort sett sapphire, men der hvor plexi er historisk riktig er dette helt klart å foretrekke :)
 
Siden jeg ikke er så veldig glad i riper blir det selvfølgelig sapphire på meg :)
 
Sapphire.

Gin-and-tonic-1.jpg


& tonic.
 
Plexi, helt klart. Men jeg har kun vintage ur. Jeg syns det er kos og gi de en runde med Polywatch når de er blitt litt ripete.

Jarl :)
 
Safir . Plexi er jo stilling , men uansett vintage , re issue eller ei så er safir holdbart , trygt og man slipper noia for riper .

Speedmaster kan være sexy med plexi , men ganske sexy med en ripe-sikker front også .