Planet Ocean Bezel

Medlem
4. des. 2011
Sted
Rogaland
Noen som vet hvor mye en bezel til PO 2500 cal. koster hos AD i norge? Ser at det selges en hel haug med insert på ebay til 200-300 kr, men disse er kanskje ikke genuine? Og hvor lett er det å bytte bezel, evnt. insert, er det like lett som på f.eks. Rolex Sub/GMT?

Husker ikke helt prisen i farten, mulig @akr sitter på noe info der.. Men jeg mener i alle fall at man i utgangspunktet må ha et spesial verktøy for å bytte bezelring på PO.. mulig det er sjans å få til på egenhånd, men er det verdt å ta den risikoen? Man bytter hele bezelen og ikke insert på PO..

Redigert av en moderator:
Vet ikke om det er lett å bytte selv, men om det skulle være det så ville jeg bare bestilt en fra Otto frei :cool: ser ut til at han seller disse bezlene for ca 250$

Det stemmer. Jeg kjøpte orange bezel fra ofrei, men ga opp å skifte det selv etter å ha laget en flott ripe på kassen. Omegas eget verktøy for dette finnes også på Ofrei, men koster omtrent det samme som en brukt PO. Jeg skiftet bezelen hos en AD. Det tok ti minutter og kostet en femtilapp.

Mener det koster 2-2500,- for en bezel fra AD i Norge, men det er en stund siden jeg har vært borti disse prisene så ta en tlf til et par stykker og sjekk, kan godt hende de har på lager i butikken. Ellers er vel Ofrei et godt alternativ.

Som @Hopalong skriver, ikke bytt selv uten riktig verktøy.

Redigert av en moderator:
Forrige eier av min PO skiftet bezel hos urmaker, og jeg synes å huske prisen var nærmere 3k, så det kan være mer økonomisk å bestille fra Otto Frei og skifte den selv eller få det gjort hos urmaker :)

Må si det frister med en PO XL med oransj bezel, virkelig en frekk klokke :cool: Takker for svar alle. Send avgårde en PM om noen har en slik liggende, hvis ikke må jeg kanskje legge inn en bestilling hos ofrei :)