Pippens (bitte)lille samling

Veldig smakfulle og spennende bilder av en veldig pen klokke, Pippen! Nesten så jeg må rigge opp storformatkameraet og blitzanlegg for å ta opp kampen, men jeg får skaffe en klokke det er verdt å ta bilder av først.

Noen nye bilder:
DSC_0085.jpg

DSC_0053-1.jpg

DSC_0065.jpg

DSC_0072.jpg

DSC_0095.jpg

DSC_0099.jpg

Også noen flere bilder av "go'klokka":
DSC_0104.jpg

DSC_0110.jpg

DSC_0114.jpg

DSC_0125.jpg

DSC_0131.jpg

DSC_0135.jpg

DSC_0137.jpg

DSC_0155.jpg

Takk for at dere kikket innom!

Stilig,

Bruker du noe spesielt utstyr for å få til lyssettingen?
Etter 10.000 bilder med mitt kamera klarerjeg fortsatt ikke å få til tilsvarende resultat...

Takker!
Nei, bruker ikke noe spessielt. Den gangen her har det vært en salig blanding av normalt dagslys, levende stearinlys (rett meg gjerne om jeg tar feil, men syns jeg har hørt noe om at man egentlig ikke bør bruke levende lys?) og en skrivebordslampe fra Ikea. I første bildeserien i post 1 ble det brukt en vanlig bordlampe.

For min del er det bare å prøve litt forskjellige lyssettinger, mye rart som kan fungere:) Tror nok f.eks. Sponon og Moore har en ganske så mye mer profesjonell tilnærming til lyssetting enn det jeg har.
Mitt råd er: å ha på manuell setting på kamera, prøv deg frem med diverse innstillinger og knips maaange bilder.

Etter et par timer med kamera, makrolinse, nyinnkjøpt makrotelt og nyankommet klokke ble det noen nye bilder. Har forkastet 90% av bildene, og burde vel forkastet noen til, menmen:)
Dagens modeller er Omega PO XL, Sinn U1 og Seiko Spork.

Dette blir litt bildetung post, men håper dere overlever.

Enjoy, og takk for at dere titter innom!

DSC_0085.jpg

DSC_0071.jpg

DSC_0091.jpg

DSC_0069.jpg

DSC_0057.jpg

DSC_0051.jpg

DSC_0050.jpg

DSC_0028.jpg

DSC_0046.jpg

DSC_0103.jpg

DSC_0109.jpg

DSC_0113.jpg

DSC_0119.jpg

Herlige bilder, med flotte hard-core divere! Min SPORK har fått MYE juling!
Grattis med nytt!