En altfor lang post
Når jeg leser på wikipedia at Glashutte Original ble etablert i 1994
Glashütte Original - Wikipedia, the free encyclopedia
Så gjør jeg meg noen artige betraktninger om hvorfor det ikke kommer ramaskrik om "fake" mot dem når de har en Flieger i sin kolleksjon, mens det gjøres mot Steinharts fliegere
Stowa:
Glashutte Original:
Og jeg synes GO er knall - de har mye jeg liker, og ikke minst urverkene ders er kunstverk - IMHO er bruk av ord som fake og kopi ikke irrelevant her. Fliger-looken er generisk slik jeg ser det, og kan brukes uten at man kan kalle noe "fake" - uansett prisklasse. Enig?
For øvrig kan jeg på ingen måte se at Steinharts flieger chrono er kopi av et IWC ur. Please enlighten me
@Chronodiver
Steinhart:
IWC Top Gun:
Er Steinharten en fake av Top Gun? Hallooooo?
Men vi går videre, for dette er et spennende tema.
Hva med
Sinn?
For neon dager siden ertet jeg litt med Sinns "Navitimer". En lisensprodusert sak av et design som ikke er i nærheten av å være deres eget. men de har gjort enkelte forandringer. Er dette spiselig? Hvorfor/hvorfor ikke?
Er det lettere å være purist og fordømme Steinhart enn Sinn, som er mer "anerkjent" på TS?
Noen flere modellsammenligninger. Jeg hevder ikke at dette er kopier eller fakes, men ta en kikk....
IWC Aqua Timer-"kopi"?
vs
Sett en sort gummi på den Sinnen...
Hva med
Stowa - som er en av de originale fliegerprodusentene - har de tittet litt hen til
Nomos, eller?

Hvem vet hvem som var først ute?
Er dette fakes?
Ble en litt rotete post, men du ser kanskje likevel hvor jeg vil hen. Ikke gå i fellen av å kategorisere en low budget-produsent som lager av "fake", hvis du ikke feller samme dom over high end-produsenten som gjør akkurat det samme...
Enig?
Er GO, Stowa og Sinn produsenter av fakes?
Et rungende
NEI herfra
Herlig med en diskusjon, hva