Selges/byttes PHOIBOS Delphinus Lapis Lazuli skive

Medlem
22. nov. 2012
Sted
Fredrikstad
Helt ny og ubrukt PHOIBOS Delphinus 100M Automatic Watch PY066B Lapis Lazuli.

Utsolgt hos produsenten.

Nydelig ur fra Phoibos med steinskive av Lapis Lazuli.

Komplett med boks, helt strøkent, kun prøvd på armen da uret ikke helt falt i smak hos meg.

Jeg kan være interessert i bytte med andre klokker fra Seiko, Zelos, Helson, og Certina.

Min pris: 3 500,- inkl. frakt

bfhf.jpg

kghkh.jpg

Lasurstein eller lapislasuli (latin: lapis lazuli, «himmelblå stein») er en dypblå stein.
Lasurstein er blitt verdsatt siden antikken for sin dypblå farge, og fordi den lett lar seg polere, er den mye brukt som smykkestein. Den er også blitt brukt i mosaikk og temperafarger og av og til i oljemaling. Men den bruken opphørte da man fant en metode for å lage syntetisk blåfarge, prøyssisk blå (berlinerblå, pariserblå) eller såkalt fransk ultramarin.

De eldste gruvene finnes i Afghanistan, i provinsen Badakhshan i elvedalen hvor elven Kokcha, som er en sideelv til Amu-Darja, renner. Disse gruvene har blitt drevet i mer enn 6000 år, og var en viktig handelsvare i blant annet oldtidsbyen Ur.

Teknisk info:
REF.: PY066B
Dial: Natural Lapis Lazuli Stone
Caliber No.: Miyota 9015
Case: 316L stainless steel
Case Size: 39mm X 46.5mm, thickness 11mm (excluding glass)
Weight: 147g (with band)
Band: 316L stainless steel bracelet with on-the-fly adjustable clasp and quick release spring bars (Tapered from 20mm lug into 16mm buckle size)
Glass: Double domed sapphire crystal with 3 layers of anti-reflective coating inside
Bezel: Fixed stainless steel grooved bezel with polished facets
Water Resistance: 100M (330ft)
Crown: Screw-down crown

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Redigert: