Phiobos PY007B, Miyota 9015 erfaringer?

Medlem
5. aug. 2018
Innlegg
4
Sted
Sande
Hei alle sammen!

Gikk på et lite impulskjøp i går, og bestilte meg en Phoibos PY007B 300m Automatic Diver Blue.

Ut i fra pris og spesifikasjoner virker det som den perfekte klokken for meg.
Ingen tvil om at de har hentet inspirasjon fra Rolex Sub, men ettersom den blir for dyr for meg, virket Phiobos som et bra budget alternativ.

Noen av spesifikasjonene:
40mm, automatisk urverk, keramisk bezel, safirglass, nydelig blå sunburst skive og en tilsynelatende fin og solid lenke/clasp.
Mer eller mindre alt jeg så etter i en ny klokke, og for €279 hørtes det ut som mye klokke for pengene.

Eneste jeg er usikker på er urverket, Miyota 9015. Ut i fra hva jeg har lest skal det være robust og ålreit, men har aldri eid et slik urverk selv.
Er det noen som har noen erfaringer å dele om dette urverket? Hvordan er det f.eks sammenlignet med NH35/36? Eller 7S26 som sitter i min kjære SKX013?

NB! Bilder lånt fra Phiobos sin instagram.

Takk for svar!

Mvh MM94

58B05F42-8912-427D-BDA0-00ACAEFA8ECC.jpeg
6036307A-E8B4-4207-82EB-C7B3F44A5557.jpeg


43883C37-F242-473D-A8A6-E008917A2597.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og netrom71
Jeg har ikke direkte erfaring med Miyota 9015, men jeg har inntrykk av at det kan sammenlignes med det sveitsiske eta 2824-2 utifra det jeg har hørt og lest.

Kul klokke! Ser frem til å høre om erfaringene dine med Phoibos. Virker som en dønn solid klokke til en meget hyggelig pris :)
 
Jeg har vært borte i Miyota-urverk , uten at jeg kan huske modellnummer. Miyota ansees som et bra urverk. Selvfølgelig er det grenser for hva du kan forlange til den pris du oppgir. Uansett så vil jeg anta at du her får mye moro for pengene.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: MM94
Jeg har hatt det urverket i en Raven Trekker. Hadde klokka bare i ett år, så jeg kan ikke si noe om holdbarhet over til etc , men så lenge den var i mitt eie fungerte klokka veldig godt. Så vidt jeg husker gikk den veldig nøyaktig, godt innenfor COSC, og hadde en gangreserve på ca. 40 timer. Eneste minus var litt høy lyd fra rotor når den snurret rundt.
 
Jeg har ikke direkte erfaring med Miyota 9015, men jeg har inntrykk av at det kan sammenlignes med det sveitsiske eta 2824-2 utifra det jeg har hørt og lest.

Kul klokke! Ser frem til å høre om erfaringene dine med Phoibos. Virker som en dønn solid klokke til en meget hyggelig pris :)
Takk for svar Veldig spent, legger ut en liten oppdatering når jeg mottar klokken!
 
Har hatt en Miyota 9015. Svært stabilt og pålitelig urverk. Men plagsomt med rotoren som kun trekker i den ene retningen. Blir mye rotorlyd