Perrelet

Tidemann har sluttet med Perrelet etter uenigheter med levrandøren.

Synes ikke det er noe å gå inn på her på forumet, Mathfjeld. Er nok flere sider av den saken...

Ser den, endrer rot til uenigheter da jeg ikke vil gi noen inntrykket av at det var levrandørens "skyld".

Takk for hyggelige tilbakemeldinger, en liten review kommer så fort tiden tillater det. Bilder kommer så fort klokken er i hus:)

dette er jeg meget spent på, alltid hatt lyst på en turbine, er det denne du har kjøpt? så du på Beining sin? Han hadde en dritlekker til salgs..:cool:

Flotte klokker, helt enig.
Sitter selv med en double rotor i 36mm på hånden, men usikker på hva jeg skal gjøre med den.
Klokken er kanskje litt for "bling" men samtidig litt kul.:confused:
Muligens en flott klokke til kona ?

Flotte klokker, helt enig.
Sitter selv med en double rotor i 36mm på hånden, men usikker på hva jeg skal gjøre med den.
Klokken er kanskje litt for "bling" men samtidig litt kul.:confused:
Muligens en flott klokke til kona ?

wow, den er bling ja :) gleder meg til å se bilder :)

Hvordan er verkene som sitter i Perrelet? Tenker da på urene som ligger mellom 13-21k.
Lager de verkene selv?

Bruker de bare ETA/Selita? I turbine sitter det noe de kaller P-181. Er det også Eta/Selita?

Ser ut til at det er basert på ETA 2892-A2. Kilde 1, kilde 2.

Det må jo opplagt være gjort noen endringer på det, mht dobbelrotor og sånn. Mulig de har tillatelse fra ETA til å kalle det ved eget navn da. Er Perrelet del av Swatch Group, btw?

edit: nei, Perrelet ser ut til å være en del av Festina Group nå.

Takker krille. Riktig, det er Festina Group i dag.
Var innom Briljant Ur og Gull AS
i går for å se på en Breitling. Han har en Perrelet turbine. Kul klokke. Jeg var litt redd for jeg skulle føle meg svimmel av rotoren men, hvis det er samme farge på skiva og rotoren synes det nesten ikke. Den rotoren er helt rå. Liten bevegelse er alt som skal til så spinner den som om den har el-motor. Må ses.

Krille, du kan kalle det hva pokker du vil, trenger ingen tillatelse fra ETA for det ;).

Forøvrig synes jeg urmerket som diskuteres her har en del flotte klokker men det irriterer meg at de a) ikke kan fortelle meg at de bruker ETA verk men skal late som det er egne verk ved å navngi dem som de gjør og b) at de later som firmaet går tilbake til de tidlige dager.

Dette er et ganske så nytt firma som har kjøpt rettighetene til navnet og ansatt noen i familien for å gi det hele troverdighet.

Irriterende for jeg liker mange av klokkene deres, skulle bare ønske de hadde vært mer up front med hva de er.