Peneste kasse?

Medlem
24. mai 2011
Innlegg
692
Sted
Bergensområdet
Inspirert av Mikkes bakside, ber jeg om eksempler på velformede kasser! Enkelte er amorfe, noen mindre klumpete enn andre, noen rett og slett vakre. Kansje det peneste jeg har sett er denne Hamiltonen til 650$:
386880d1297427598-tgif-whats-your-beer-drinking-nut-nibbling-wrist-p4280064a-vi.jpg


P4280066a-vi.jpg

Bildet fant jeg på wus.

Dette er ren estetisk nytelse!
 
Regner med at med kasse så innebærer det også bezel og resten av kassen, isåfall går min stemme til
AP RO`s fantastiske kasser, takk Gerald Genta!

1195445969_royaloakgold.jpg
 
Panerai's Radiomir kasse er blant de fineste på markedet idag synes jeg ;)

pam190_8301.jpg


Glashütte Original sin PML XL kasse er også meget vellykket IMHO:

PanoMaticLunar_XL__side_view_1-620x464.jpg


Audermars Piguet's Royal Oak er allerede nevnt.

Ellers er jo denne kassen fra Patek Philippe helt fantastisk. Se de lugsa. Den anonyme bezelen. Herlig!

Patek%20Philippe_5270G_2330_Big_HD-1.jpg
 
Polerouter av Gerald Genta

IMG_4589.jpg


IMG_4582.jpg


Velproporsjonert, elegant og klassisk. Bombe lugs (hvorfor heter de det og hva betyr det, vet noen det?) brukes på flere klokker, og jeg vet ikke om Genta var først ute med Polerouteren i 1954. Elegante er de uansett. I mine øyne er denne kassen tidløs.
 
Av klokkene jeg har eid er dette en soleklar vinner

DSC00797.jpg


Ellers synes jeg denne har en spennende kasse, kanskje ikke den peneste, men absolutt noe som snakker til meg

62_1170206660.jpg
 
Rolex submariner og Patek nautilus scorer toppkarakter her IMHO.

Mitt eget bilde av sub nodate
IMG_0692.jpg


Patek-Philippe-Nautilus-Landing.jpg
 
Å jeeeeesus, den Polerouteren til Genta var bare helt nydelig!!! At samme mannen kan ha laget RO er for meg uforståelig...! ;) Submariner og Panerai var vel heller ikke klokker jeg hadde trodd jeg skulle se i denne tråden, men smaken er som sagt som baken! Herlig! :D
 
Enig i Speedmasteren her oppe :) De vridde lugsene til Omega er så lekre!

Syns Railmasteren er vakker. Vridde lugs, og den enkle, men fine bezelringen.

OmegaRailmaster01.jpg
 
+1 Railmasteren har en vidunderlig kasse og finish. Rekker dog ikke opp til helt High end klokkene.. Men finn en busjettklokke som slår den!!