Da er min tildelte uke med klokken over, og jeg leverer den videre til
@Sponon i ettermiddag.
Bell & Ross er en av de klokkemerkene som for meg har utmerket seg mest positivt de siste årene. De firkantede modellene deres, med særegen kasseform og utradisjonelle materialer og overflater har lenge skilt seg ut fra mengden, men selv om jeg har likt dem har de både vært for store og for voldsomme til at det har vært aktuelt å skaffe seg en. Da de lanserte "Vintage"-serien for et par år siden endret det seg. Med den serien har de etter min mening gjort det meste rett - klokkene er en perfekt blanding av klassisk og moderne; størrelsene er fine, og kvaliteten upåklagelig. Jeg kjøpte en BR V2-92 som sommerklokke i forfjor, og likte den så godt at den nå går inn i sin tredje sommer.
Jeg var derfor veldig positivt innstilt til årets passaroundklokke. Etter en uke på armen blir vel konklusjonen at akkurat denne modellen ikke er helt min kopp te. Det er ingenting å si på kvaliteten eller finishen, men jeg blir ikke helt komfortabel med utseendet. På de andre firkantede BRene er skiven opphøyet, slik at den runde formen kommer i forgrunnen. Her er det motsatt: Rammen rundt skiven på passaroundklokken blir på grunn av størrelsen og den blanke overflaten i overkant dominerende. Resultatet er at klokken blir veldig firkantet, og at skiven forsvinner litt. Den vellagde, pent polerte kassen gir et solid og kraftig inntrykk på håndleddet , men den passer nok bedre på et håndledd med større omkrets enn mitt.
Bærekomforten var god. Jeg tipper den hadde vært litt topptung med en annen type rem, men friksjonen i gummiremmen holdt klokken fint på plass. Som andre har nevnt er låsen litt skarp i kanten, men det hadde nok gitt seg etterhvert.
Alt i alt en morsom klokke, vel verd pengene, men med min konservative smak, og på mitt smale håndledd, var den ikke midt i blinken.
Klokken er brukt som eneste ur hver dag hele uken (bortsett fra 17mai, da jeg skiftet til dressklokke etter at bildet var tatt) og vært med på de fleste gjøremål:
Apporttrening av unghunden
Årets første vask og årets første tur med motorsykkelen (det var altfor kaldt)
Hentet høyballer
Hatt service på Lan Marie
Slåddet
Jaget sauene til naboen
Klargjort festmiddag
Skutt lerduer. (Den har også vært med på årets første lerduestevne, som gikk så dårlig at jeg prøver å fortrenge det. Det skyldes neppe treningen, og ihvertfall ikke skytteren, så jeg kan bare konkludere med at det er klokken sin feil. Jeg anbefaler senere brukere av klokken å la den bli hjemme om dere skal prestere i idrettssammenheng)
Prøvd å overbevise påfuglen Harald at jeg ikke har tenkt å prøve meg på kona hans.
Sjekket biene
Vært på jobb.
Drukket kaffe mens jeg har sett kona ri og ødelegge den nydelig slåddede banen