Passaround mk5 2021

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Innlegg
4.341
Sted
Oslo
* Avstemningen er i gang, se her!
* Avstemningen er over, det ble en Bell & Ross BR05.
* Påmeldingen er åpnet, den ligger her.

Vi har loddet ut den forrige Passaround-klokken - den gikk til @Larsnie, som auksjonerer den bort til inntekt for Leger Uten Grenser.

Denne tråden er ment som en liten teaser for å lodde interessen, og for å få inn noen forslag. Jeg vil gjerne at Passaroundklokken er interessant, uvanlig og kanskje litt off the beaten track. Så om du kjenner til noe kult, som du kanskje ikke har turt å gå for før - kanskje vi skal la 30 klokkegærninger virkelig teste?

Skriv noen ord om hva du vil ha, link gjerne inn et bilde, så setter vi i gang for alvor om en ukes tid eller to. Jeg tenker budsjett rundt 20-30k eller der i distriktet.

For den som måtte ha levd under en sten tidligere, ble født i går eller bare er ekstraordinært sløv:
Konseptet er enkelt: 30 mann spytter inn noen kroner hver, vi kjøper en klokke og alle får ha den en uke eller to hver. Til slutt møtes de som har mulighet til en øl og utlodning. Én heldig rakker stikker av med klokka.

Om noen fremdeles ikke skulle skjønne hva dette går i, er det noen tråder her:
* Passaround 2010
* Passaround II
* Passaround 2012
* Passaround MMXIII
* Passaround 2020

Reglene for deltakelse blir vel omtrent som før, tenker jeg:

1. Det som kreves for å være med er:
- at du har vært medlem på Tidssonen i mer enn én måned, det vil si ble med senest Januar 2021
- har over 25 poster på forumtelleren din
- begge de ovenstående kan fravikes i spesielle tilfeller, f.eks hvis jeg kjenner deg personlig, et annet rutinert medlem kan gå god for deg, eller at du er Thomas Giertsen og kan dokumentere det.
- det som uansett kreves, er at du i påmeldingen din kan sende meg navn, adresse og telefonnnummer, og at det går an å verifisere disse opplysningene enkelt og greit.
- jeg forbeholder meg retten til å evt avvise påmeldinger om jeg ikke får godfølelsen.

2. Om det skulle være slik at Passarounden blir overtegnet (maks antall 30 stk) må jeg rangere på noe vis. Postcount er enkelt og greit, men siden jeg ser at det er litt ensidig og favoriserer folk som på død og liv MÅ si noe i hver eneste tråd på forumet, skaper jeg litt ekstraarbeid for meg selv:
- du får ett poeng pr 100 poster, opptil 4000 poster, dvs maks 40 poeng
- du får ett poeng pr måned du har vært medlem, maks 30 poeng
- om du er støttemedlem, får du 30 ekstrapoeng
 
Redigert:
Jeg blir gjerne med :)
En slik kanskje....
1613976048089.png
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: krille
Tør jeg foreslå noe fra Sinn-katalogen? Endel morsomt der, men jeg har inntrykk av at flere har hørt om enn faktisk testet ut en.

Sinn 206 Arktis II ble nevnt her forleden - i god tradisjon må man da strekke budsjettet litt, på lenke kommer den på 41' ferdig momset på døra.

21.02.png


ETA7750, 30 bar, 43mm, nydelig, blå skive, safirglass både foran og bak. Avfuktningsteknologi og spesielle smøreoljer som gjør at den tikker og går selv om du plutselig skulle befinne deg på Finnmarksvidda en litt i overkant frisk vinternatt - Sinn hevder gangnøyaktigheten ikke blir dårligere før vi snakker -45 grader. Det er kaldt.

Om man IKKE skal strekke budsjettet, synes jeg Sinn 1736 (eller 1739) er flott - den er en skamløs hyllest til sekstitallet, kanskje tilogmed femtitallet. 21' ferdig momset og levert på en dørstokk nær deg.
21.02-2.png

36mm og ETA 2892 (1736) eller 39mm, Sellita SW300 og 24' på døra (1739). Sølvfarget skive med gullmarkører, logo og -visere. 10 bar. Safirglass i begge ender. Lærrem. Nyy-yydelig.