Passaround 2020 - Avstemning

Hviken klokke vil du ha med på årets Passaround?

• Rado Golden Horse

Stemmer: 29 29,9%
  • Tag Heuer Autavia Automatic

Stemmer: 38 39,2%
  • Farer Aldrich World Timer

Stemmer: 13 13,4%
  • Weiss Field Watch

Stemmer: 9 9,3%
  • Yema Flygraf Heritage

Stemmer: 8 8,2%

• Antall stemmer
    97
  • Avstemningen stengte .
Jeg slår et slag for Weiss watchcompany fra USA. Cameron Weiss synes å være en dyktig urmaker som åpenbart går mye lenger i å "ville noe" enn de fleste andre i segmentet jeg antar kalles "microbrand". Han modifiserer kraftig (lager egne verksplater mm inhouse) og har også laget et lightweight verk i aluminium. Er usikker på om dette befinner seg i klokken som er med i avstemningen. Det er et brand jeg faktisk har vurdert. Som en digresjon, podkasten watch n listen er en blanding av kunnskap og lidelse (IMO lidelse grunnet Matt Farrah? Aka the burning tyre som spiller den slitsomme novisen med sparringspartner Weiss som er den kyndige. Men jeg har lidd og kost meg gjennom det aller meste av episoder og fått respekt for Cameron. Som enda en digresjon, det er episoden om Vacheron og det faktum at Weiss har jobbet på fabrikken (og fortalte om rutiner, kvalitetssikring osv) som i løpet av siste året bidro til at dette merket seilte opp som en favoritt blant de store tre....... Det går rykter om at noen komponenter til et eller annet merke i Sveits får laget noen komponenter hos Weiss i USA, men dette blir selvsagt vagt. Kult hvis sant da. At designet kan minne om noe vi har sett tidligere (kan det være et pilotur) trekker ikke ned i min bok. Ville kanskje ha valgt en med svart skive selv men likevel. Så hvis man ønsker å flørte med begrepet "independant" føler jeg man er et godt stykke på vei med Weiss.

Redigert:
Synes Radoen er artig, den har historiske røtter. Kult med det roterende ankeret.
Her to bestefedre fra 1963 og 65 :)

C7F15DA2-66E6-4EEF-918F-CFE1DBE2ADE3.jpeg

111AE4A9-AE5A-401C-BC64-439FD2C65BB0.jpeg

Jeg slår et slag for Weiss watchcompany fra USA. Cameron Weiss synes å være en dyktig urmaker som åpenbart går mye lenger i å "ville noe" enn de fleste andre i segmentet jeg antar kalles "microbrand". Han modifiserer kraftig (lager egne verksplater mm inhouse) og har også laget et lightweight verk i aluminium. Er usikker på om dette befinner seg i klokken som er med i avstemningen. Det er et brand jeg faktisk har vurdert. Som en digresjon, podkasten watch n listen er en blanding av kunnskap og lidelse (IMO lidelse grunnet Matt Farrah? Aka the burning tyre som spiller den slitsomme novisen med sparringspartner Weiss som er den kyndige. Men jeg har lidd og kost meg gjennom det aller meste av episoder og fått respekt for Cameron. Som en digresjon, det er episoden om Vacheron og det faktum at Weiss har jobbet på fabrikken (og fortalte om rutiner, kvalitetssikring osv) som i løpet av siste året bidro til at dette merket seilte opp som en favoritt blant de store tre....... Det går rykter om at noen komponenter til et eller annet merke i Sveits får laget noen komponenter hos Weiss i USA, men dette blir selvsagt vagt. Kult hvis sant da. At designet kan minne om noe vi har sett tidligere (kan det være et pilotur) trekker ikke ned i min bok. Ville kanskje ha valgt en med svart skive selv men likevel. Så hvis man ønsker å flørte med begrepet "independant" føler jeg man er et godt stykke på vei med Weiss.
Aldri hørt om Weiss tidligere, men måtte inn på nettsiden og kikke litt nå. Hadde de vært med på avstemmingen vet jeg hva jeg ville stemt på:)

• Liker
Reaksjoner: krille og Greg