Pass på uret når du reiser

Har flere ganger gitt klokken til de vekterene som står og tar deg imot på andre siden. Går som regel fint det

Gammel historie som er dratt her før, men...

Med unntak av den gangen vekteren på andre siden av porten ba meg ta av klokken. Han hadde margarin på fingrene og klarte å miste Submarineren min i gulvet. 1m drop rett i gummimattene som de står på gikk heldigvis bra for den slepphendte og bleke vekteren som så livet passere i revy idet han forsto hva som skjedde og med hvilken klokke. Jeg var like blek og ble fly forbanna på ham....han unnskylder seg vel fortsatt.

Moralen er - ALDRI gi klokken din til en gjøk med deltidsjobb som vekter. DU håndterer den hele veien. Betrakt den som en nyfødt baby :)

//kab
 
Trix i ludo hva gjelder sikkerhetskontroll:
Behold klokken på armen og løft den opp til hodehøyde. Gjerne casual ved å klø deg i hodet og ikke som en høyreekstrem hilsen.

Detektoren reagerer på mengde og tetthet. Det vil oftest gå fint med både belte og klokke, om du ikke kjører Texas ranger-buckle og invicta 65 mm med armen hengende i hoftehøyde
 
I sikkerhetskontrollen i Gdansk for år
siden oppdaget reisefølget at vaktene hadde en innarbeidet rutine for å stjele verdisaker som ble sendt gjennom røntgen. Etter dette ble tilliten til det meste av autoriteter noe tynnslitt... klokka blir på armen

Litt sent svar her, men jeg opplevde noe lignende på Chopin (Warszawa). Ganske trøtt etter en guttetur glemmer jeg å ta ut kameraet fra kofferten. "Elekhtrånik" skriker vakta, og kameraet får en kjøretur for seg selv på båndet. Mens jeg står og pakker oppi kofferten igjen, kommer en annen vakt med en ødelagt glidelås, som han insisterer på er min. Vifter den opp i ansiktet mitt og er generelt pågående. Etterhvert gir han seg, og jeg forsikrer meg om at det ikke ligger igjen noe i plastkassene, zipper igjen carry-on og tasser avgårde.

Kom på at jeg ikke fikk med kameraet vel hjemme i Norge...
 
Jeg legger alltid klokka og alt annet jeg har i lommene i sekken. Legger så lite som mulig løst i de kassene. Gått bra hittil.
 
Spør alltid om å få la være å ta klokken av, blir stort sett alltid godtatt.