Parmigiani Fleurier - noen med erfaring?

Medlem
18. mai 2022
Innlegg
86
Sted
Noreg
Jeg har sett på merket en stund. Mye jeg liker ved det. Jeg begynner å vurdere det som min neste klokke. Jeg liker godt at det et lite selskap som gjør (nesten) alt inhouse, finishen, at det ikke er allemannseie osv osv.

Jeg har kun sett en PF i levende livet, tilfeldig i en butikk i Sveits. Er nysgjerrig på hva folk som eier, eller har eid, synes? Noen som vil dele sine erfaringer med merket? ☺️
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
null erfaring, men denne er fet:

79712898-1FF6-440D-82A0-51DD350FA5D8.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: politrew og Andyman
Jeg veldig respekt for merket og Michel Parmigiani. Utrolig flotte disse nye Tondaene. Urmakerkunst på svært høyt nivå. Dessverre frem til nå ikke akkurat like fremoverlente i markedsføringen av merket. Men så har de tjent penger på å produsere for andre.

Jeg veldig lyst på et slikt verk. Utviklet for Chopard da de skulle ha sitt første Highend verk. Det kunne, og er skrevet side opp og side ned om dette verket og dets kvaliteter og utførelse. Verkets far ? Michel Parmigiani. En ser jo og tydelig likheten mellom dette og hans «egne» verk. Veldig kjekt at PF er i vinden og opplever salgsvekst
EA743904-69B3-4D28-B935-E0F9ADEAA602.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og holmby
Flott produsent, som via en håndfull søskenselskaper er et komplett manufaktur med så og si alt "in-house".

Klokkene er av en gjennomgående god kvalitet, hvor vi er på et nivå som er nærmere merker som Patek og Vacheron, enn IWC, Zenith osv.

Personlig syns jeg spesielt de eldre Parmigiani-modellene i f.eks. Toric-kolleksjonen er små skatter som ikke får den oppmerksomheten de fortjener.

Det kan hende at @Chronodiver er bedre informert enn meg om øyeblikksbildet for Parmigiani, men jeg vet at merket har slitt økonomisk med store tap over mange år. Til en sånn grad at sveitsiske presse i fjor skrev at Sandoz Family Foundation går med ønsker om å kvitte seg med alle klokkeselskapene.
 
Veldig god erfaring med verkstedet deres. De var rask, ryddig og meget hyggelige. Som det er nevnt over, så er det high-end finish og urverk vi snakker om her. Men likevel var pris på full service + polering fornuftig :)

85EF9A3D-49B4-40FA-90C3-56D977D3FA7B.png

248BA985-62A3-460A-B89D-B300A4E12638.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet