Solgt Panerai PAM233 - så norsk at den nesten ikke er italiensk

Medlem
22. april 2013
Innlegg
134
Sted
Fredrikstad
Merke, modell og år: Panerai PAM 233 fra 2016.


Spesifikasjoner, beskrivelse og tilstand: Den ultimate PAM. Denne modellen har alt man er glad i hos Panerai.
- Børstet 1950 kasse (så vakkert at italienske menn gråter bare av tanken på uret ...)

- 44mm - ikke for stor, ikke for liten.

- Sandwich dial - et must!

- Domed crystal - løfter klokken (hehe) og gir en helt magisk glød og herlig lysspill.

- Quick Release for kjapt og smidig remskifte

- Inhouse manuelt 8 dagers verk (cal 2002) med power reserve, dato og en sekundviser som hopper til 12 når du trekker ut kronen - herlig detalje og meget hendig for stilling av tid.

- GMT (dog GMT viseren er skjult bak timeviseren på de fleste bildene her, men den finnes altså!


Alder, dokumentasjon og tilstand: Høstet ved Bjerke på Charles Johan i februar 2016. Pent brukt i rotasjon med andre ur. Noen få bruksmerker/hairlines, men disse er så små at de er vanskelige å dokumentere på bilder. Jeg har nå forsøkt uansett. Det er to små - kan man si dulter eller så på siden av kassen, men når jeg stryker negl over merker jeg at det ikke er dypt og sikkert kan poleres vekk. Meg har det overhode ikke plaget, så jeg har levd lykkelig og ganske uvitende om det.

Verket går veldig presis (ekstremt presis mtp. den lange power reserven faktisk) og viser ingen tegn til servicebehov. Leveres selvfølgeligs komplett med boks og papirer. Kommer med original og tilsynelatende veldig lite brukt OEM sort croc samt OEM gummi.

I prisen inngår også remmene på bildene. Dette er remmer av ypperste klasse fra produsenter som Gunny, Sengia, DiStefano og Orloff. La oss bare si det slik - dette er remmer for mange grunker og gryn som følger med til en nærmest symbolsk pris for at du som kjøper ikke skal lide deg gjennom flere måneders ventetid slik jeg måtte da du hadde fått deg ny, vakker Paneria.


Øvrig informasjon: På grunn av manuelt urverk bygger den merkbart mindre enn de automatiske modellene, og lug-designet gjør at den sitter utrolig komfortabelt på hånden. Den er også pokker så vakker, og jeg kan trygt anbefale den som føler at automatiske panerai tidvis kan bli litt lubne.


Sted: Østfold + Oslo. Har ingen problemmer med å svippe inn til Oslo en tur for overlevering.

Pris eller bytteverdi: 92.000, og jeg er klar for salg da interesser sakte dreier seg mot kone, barn, stasjonsvogn og slikt snarere enn fabelaktig vakre ur :/

IMG_2809.jpg
IMG_2777.jpg
IMG_0017.jpg
IMG_0018.jpg
IMG_0019.jpg
IMG_0020.jpg
IMG_0021.jpg
IMG_2831.jpg
IMG_2841.jpg