- Medlem
- 27. okt. 2014
Panerai PAM 1392 - kjøpt på Bjerke i 2017.
Denne har en veldig fin balanse i designen - med sekund kl 9 og dato kl 3. Ikke som mange andre moderne Panerais som har liten sekund - OG 9-tall kl 9, men bare dato kl 3 (som i mine øyne er en utilgivelig designtabbe av de ellers så dyktige Panerai-designerne).
Den måler 42mm. "Men det er jo alt for lite for en Panerai!!" tenker du kanskje. Men det er den slett ikke. Dette er en moderne Panerai - med størrelse som gjør at klokken ikke ser ut som spesialutstyr for svaksynte, men en størrelse som er komfortabel og bruksvennlig. Prøv å få en PAM 372 innenfor skjorte-ermet. Det går ikke. Denne kan fint brukes til dress! Se bildet med sammenligning av størrelse mot en Sub i bildene under.
Ok, her er de harde fakta:
Dette er en koplett pakke med masse ekstrautstyr.
Pris kr 60.000,-
Jeg er i Oslo/Lørenskog. Møtes gjerne til F2F, eller sendes som EON.

Denne har en veldig fin balanse i designen - med sekund kl 9 og dato kl 3. Ikke som mange andre moderne Panerais som har liten sekund - OG 9-tall kl 9, men bare dato kl 3 (som i mine øyne er en utilgivelig designtabbe av de ellers så dyktige Panerai-designerne).

Den måler 42mm. "Men det er jo alt for lite for en Panerai!!" tenker du kanskje. Men det er den slett ikke. Dette er en moderne Panerai - med størrelse som gjør at klokken ikke ser ut som spesialutstyr for svaksynte, men en størrelse som er komfortabel og bruksvennlig. Prøv å få en PAM 372 innenfor skjorte-ermet. Det går ikke. Denne kan fint brukes til dress! Se bildet med sammenligning av størrelse mot en Sub i bildene under.
Ok, her er de harde fakta:
- 3 Days Automatic Acciaio
- 42 mm uten krone
- 22mm lugs
- kasse i børstet stål, polert bezel
- urverket er Panerais eget nyutviklede P.9010 verk: automatisk med 3-dagers power reserve.
- sort tallskive med arabiske tall og timemarkører har datovisning og blå, liten sekundviser klokken 9.
- vanntett til 100 m
- ripefritt safirglass
- baklokket i safirglass, med innsyn til et meget lekkert urverk
- Verktøy til hurtigskifte av remmen, samt skrutrekker medfølger selvsagt
- leveres med den originale sorte alligatorremmen.
- Original boks og papirer er selvsagt med
- original Panerai lys skinnrem
- original Panerai cautchouc rubber i sort
- original Panerai reiseetui
- Ubrukt custom strap fra Martu leather.
- Panerai Special Editions 1997-2014 i to bind (selges på ebay for 750-200 NOK)
Dette er en koplett pakke med masse ekstrautstyr.
Pris kr 60.000,-
Jeg er i Oslo/Lørenskog. Møtes gjerne til F2F, eller sendes som EON.