Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Noen som vet hva som var siste år/serie med sandwich på 560?
Nærmeste i dagens katalog er vel 914, men har det vært noen alternativ mellom 560 og 914?

Savner min gamle 112:D

Denne ble kun produsert i ett år før den ble erstattet av hollow dial: serie Q, fra 2015.

Min retur til klokkeinteressen kom pga savnet av min gamle 111. Kunne ikke vært mer fornøyd med min 915.

• Liker
Reaksjoner: hxw
Noen som vet hva som var siste år/serie med sandwich på 560?
Nærmeste i dagens katalog er vel 914, men har det vært noen alternativ mellom 560 og 914?

Savner min gamle 112:D
Min 560 er merket Q og er fra 2014. Mener de lagde sandwich på 2013 og 2014 modellene.

• Liker
Reaksjoner: hxw
Er vel verdt å nevne denne her:

Og jeg som trodde jeg var på en eller annen hit-liste siden jeg har sett en slik live, uten å være MJK-er:ROFLMAO::cool:

Gud bedre… dette hadde jeg tippet var en fake om jeg så den på gaten.

IMG_1637.jpeg

• Wow
Reaksjoner: Callahan
Tom Wambsgans 'Panerai' på auksjon, pluss mange andre rekvisitter og kostymer fra Succession.

Watch was seen on Tom's wrist as he's presenting a Patek Philippe to Logan (Brian Cox) for his birthday while the family is playing softball.

1000013993.jpg

Fikk prøve på 2023 nyheten, Quaranta, hos Bjerke i går. Må si jeg liker «mini» Radiomir på 40mm. Liker hele pakken - bortsett fra 30m WR :oops:Vis vedlegg 354567
Ja, hvorfor kan de ikke klare litt bedre? Når Nomos klarer 200 wr på under 10 mm, skulle man tro at det i alle fall var teknisk oppnåelig å forberede wr på disse quaranta/due modellene til Panerai. Litt uforståelig spør du meg.

• Liker
Reaksjoner: MikroKrone
sitter på gjerdet å vurdere min første Panerai. I kikkerten er PAM01360 - BiTempo i sort!
IMG_5719.jpeg

(bildet viser blå, sort BiTempo og gamle GMT i bakgrunnen)

Her får jeg:
sandwich-dial,
open case-back,
44mm,
og litt kontraster på skiven med de blå detaljene.

Skulle egentlig ha en hvit-skive, så sett endel på Luna-rosa. Men det ble raskt skrinlagt når jeg kom over BiTempoen.

Jeg syntes den er rå tøff! Men ser lite av Bi-Tempo(eller eldre GMT) ute for salg, og her inne…

Noen som har erfaring med, eller eier en PAM BiTempo? som vil dele litt?

• Liker
Reaksjoner: Fredrik4628
Tenker at den off-center powerindikator gjør den litt 'av' for meg. Det samme er tilfelle med Pam 321, som også er noe omdiskutert mtp. plassering av denne komplikasjonen på skiva.

• Liker
Reaksjoner: saxxvik
Om du vil ha sandwich, power indicator, 44mm og gmt så kan du ikke trå feil med en pam 233. Er nok flere her inne som ha hatt den og kan bekrefte at det er DEN du egentlig ønsker deg

• Liker
Jeg går litt motstrøms her. 233 er selvfølgelig den du egentlig skal ha, men jeg synes denne modellen er fin og plages ikke nevneverdig av PR-indikatoren. Alle Pamer er jo "like", litt kult med en som ikke alle andre skal ha. Det blir et ja fra meg!

• Liker