Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Markedet er visst heller ikke helt villig til 95k for en 233;) :)():
https://www.tidssonen.no/forum/threads/panerai-233-first-edition-dot-dial.52755/#post-693104

Virker som om det kun er «Bronzo’s» som for tiden trigger premium priser på Panerai.
Helt greit egentlig, Panerai kjøpes med hjertet og ikke med kalkulatoren som om det skulle vært en vulgær «invistor Rolex». :rolleyes:
Håper interessen for PAMs tar seg opp igjen snart. En liten fugl har sagt de kommer med masse nytt i år. Kanskje tone ned disse limited utgivelsene bare :)

• Liker
Reaksjoner: Gin
Håper interessen for PAMs tar seg opp igjen snart. En liten fugl har sagt de kommer med masse nytt i år. Kanskje tone ned disse limited utgivelsene bare :)

Håper på en skikkelig «6152» kloning - da mer «riktig» enn dagens «safir» 372.
Da kan min nåværende duo raskt bli til en komplett «historisk 47mm» trio. :D
6B4BE633-97A3-456D-8868-0A9A00F35307.jpeg

@Gin Var forresten i dialog med han som selger den 911n på Paneristi.com. Han får ikke solgt den heller, noe som er helt hårreisende. Kan ikke du kjøpe den slik at vi får den til Norge da? Ja, den er 44 men det kan du leve med

@Gin Var forresten i dialog med han som selger den 911n på Paneristi.com. Han får ikke solgt den heller, noe som er helt hårreisende. Kan ikke du kjøpe den slik at vi får den til Norge da? Ja, den er 44 men det kan du leve med

Not my cup of tea:(
- 44mm, Luminor kasse, sekundviser og «Harrod’s» skive..
Det meste er jo «galt» med denne - og er ihvertfall ikke verdt en premium pris.

• Liker
Reaksjoner: Qwestern
@Gin Man må prøve noe nytt av og til, ikke bare gå etter de "historisk" riktige modellene.
Enig med deg der. Tenk om det skulle vært slik for f.ex Rolex. Da hadde sinnsykt mange brent inne med masse nytt stålræl nå :)

Ninja edit til ettertanke: noen ganger er dattera finere enn mora!

• Liker
@Gin Man må prøve noe nytt av og til, ikke bare gå etter de "historisk" riktige modellene.

Helt enig!
Er kjempe takknemlig for alle dere som prøver nytt, slik at det blir et mangfold her på sonen - til glede for oss alle:)

MINE penger bruker jeg imidlertid på det som primært gleder MEG å eie.
Eierglede for meg innkluderer den historien som ligger bak uret jeg bærer - og da blir det dessverre til at jeg søker mot de modeller som er mest mulig tro mot opprinnelsen til det aktuelle uret.

Innser at min skamfulle konservatisme gjør meg til en døll og kjedelig type:(

Helt enig!
Er kjempe takknemlig for alle dere som prøver nytt, slik at det blir et mangfold her på sonen - til glede for oss alle:)

MINE penger bruker jeg imidlertid på det som primært gleder MEG å eie.
Eierglede for meg innkluderer den historien som ligger bak uret jeg bærer - og da blir det dessverre til at jeg søker mot de modeller som er mest mulig tro mot opprinnelsen til det aktuelle uret.

Innser at min skamfulle konservatisme gjør meg til en døll og kjedelig type:(
Du glimter til med ceratona da :)

Synes jo at den er ganske tro mot utviklingslinjen tilbake mot 1963 da. ;)
Min SD4K peker jo også direkte bakover mot forgjengerne.
Til tross for bruk av moderne materialer i disse urene.
Men her kunne du jo lett skaffet deg eldre modeller, hvis du ville være historisk korrekt ;)

• Liker
Nokon som har ein PAM904 på sonen? Synst den ser flott ut, og kan passe til ein kar med små håndledd