Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

IMG_1371.png


Panerai er ute med digitalt sertifikat. Sjarmen med papirer osv blir borte, men jeg synes det er interessant å se hvordan de nå mikser «gammel» mekanikk med en ny digital hverdag.

 
sitter på gjerdet å vurdere min første Panerai. I kikkerten er PAM01360 - BiTempo i sort!
IMG_5719.jpeg

(bildet viser blå, sort BiTempo og gamle GMT i bakgrunnen)

Her får jeg:
sandwich-dial,
open case-back,
44mm,
og litt kontraster på skiven med de blå detaljene.

Skulle egentlig ha en hvit-skive, så sett endel på Luna-rosa. Men det ble raskt skrinlagt når jeg kom over BiTempoen.

Jeg syntes den er rå tøff! Men ser lite av Bi-Tempo(eller eldre GMT) ute for salg, og her inne…

Noen som har erfaring med, eller eier en PAM BiTempo? som vil dele litt?
 
  • Liker
Reaksjoner: Fredrik4628
Tenker at den off-center powerindikator gjør den litt 'av' for meg. Det samme er tilfelle med Pam 321, som også er noe omdiskutert mtp. plassering av denne komplikasjonen på skiva.
 
  • Liker
Reaksjoner: saxxvik
Om du vil ha sandwich, power indicator, 44mm og gmt så kan du ikke trå feil med en pam 233. Er nok flere her inne som ha hatt den og kan bekrefte at det er DEN du egentlig ønsker deg
 
  • Liker
Reaksjoner: saxxvik
Jeg går litt motstrøms her. 233 er selvfølgelig den du egentlig skal ha, men jeg synes denne modellen er fin og plages ikke nevneverdig av PR-indikatoren. Alle Pamer er jo "like", litt kult med en som ikke alle andre skal ha. Det blir et ja fra meg!
 
  • Liker
Reaksjoner: saxxvik
Om du vil ha sandwich, power indicator, 44mm og gmt så kan du ikke trå feil med en pam 233. Er nok flere her inne som ha hatt den og kan bekrefte at det er DEN du egentlig ønsker deg
Snuste litt på 233 også, men som GrimReaper nevner så blir det den "alle har". Selv om det er en tøff klokke - ingen tvil!

Har lest endel som avskyr Panerai sine modeller som ikke er in-house, men slikt jeg har forstått det er det kun kronografene som ikke er inhouse. (korrigerer meg om jeg tar feil). In-house er også litt av moroa når man tenker at man skal ha kun en Panerai i samlingen. dog. kan jeg ikke se noen som har delt bilder med denne "BiTempoen" her inne..

Men tar gjerne imot tips og andre meninger!
 
Synes det er vanskelig å finne frem i Panerai-jungelen. 5000 forskjellige modeller.
Hva er Panerai sine mest aktuelle/streite modeller nå? 44 og 47.