Panerai i Firenze

Medlem
26. aug. 2012
Innlegg
17
Sted
Akershus
Som et relativt ferskt medlem her på TS, og med kun noen få klokkekjøp under huden har jeg noen spørsmål til ringrevene. I mai neste år skal vi i et bryllup i Firenze, og fant ut at det ligger en Panerai butikk på hotellet nærmere bestemt 4 Seasons. Har siden første uken på TS fått opp øynene for Panerai og mitt nærmeste møte har vært spotting på andres håndledd eller i Panerai appen. Har selvfølgelig tenkt meg en tur på Bjerke i forkant for å prøve størrelser og modeller. Men spørmålene mine går på hvordan man approacher en AD, pris Norge vs Italia og om det lar seg gjøre å forhandle på pris? Håper på noen gode svar, og ser frem imot å ta noen fete bilder av unboxing i Italia neste år.
 
Panerai har to en butikker i Firenze. Én ligger på 4seasons og én i sentrum. Dersom du skal tilbringe litt tid i Firenze ville jeg absolutt ha vurdert å ta turen innom hovedbutikken i sentrum også. Pris og en evt rabatt er vel helt avhengig av hvilken modell du er på jakt etter. Dessverre er mitt noe ubegrunnede inntrykk at de rene panerai-butikkene er noe mer tilbakeholdne med rabatt ifht andre autoriserte forhandlere. Men det er vel et spørsmål om kundeforhold, hvem du treffer på etc. Jeg ville uansett tatt kontakt med butikken i god tid i forveien og hørt om mulighetene for å skaffe det aktuelle uret. Så får du se hva de kan tilby deg av pris... Firenze er forresten er herlig by :)

Pris er avhengig av valutakurs, men erfaringsmessig er det ikke de store summene å spare på å kjøpe i utlandet.
 
Dette høres kjekt ut, og kan gi en ekstra piff på forholdet til akkurat dén klokken - selv om jeg også tror at det er lite å spare. Husk mva...

Men Paneraiopplevelsen kan likevel bli fantastisk :p
 
Boutique'en i Firenze er et must for enhver Paneristi og andre intr. i historien bak disse urene.
Hjertet til Panerai skal jo finnes i de veggene der 8)

En fordel er å lese seg litt opp om ulike modeller, slik at du har litt peiling hva du bør spørre etter evt. se etter ved de modellene som vises fram.

Tror neppe det lar seg gjøre å "forhandle" seg fram til en god pris.....Panerai er et av flere merker som prøver å holde en tilnærmet lik pris, worldwide..

En tur innom Bjerke kan være grei, men utvalget og ulike størrelser er som regel svært tynt :(