Panerai - for stor for et "medium" håndledd?

fjk

Medlem
5. feb. 2010
Innlegg
181
Sted
Bergen
Panerai pirrer mer og mer, men størrelsen gjør meg litt skeptisk.

Jeg ser at de fleste modeller er 44 eller 47mm. Hvordan oppleves 44mm på hånden? Selv føler jeg at 40-42 er den perfekte størrelse for meg. Har tidligere hatt en Breitling SuperOcean Heritage. Den røk etter kort tid - alt for stor!

Med dette utgangspunkt; Hvordan tror du en Panerai på 44mm vil oppleves?
 
Anbefaler deg å prøve en!

Vet at flere har kjøpt homage modeller fra eks parnis for å prøve ut størrelse osv før de går til innkjøp! Billig testing med morro :)
 
Jeg har hatt hatt to Breitlinger, seawolf og montbrillant. Begge bærer veldig stort og høyt i forhold til Panerai. Hvordan din modell var i høyden er jeg litt usikker på, for jeg har aldri prøvd en slik. Det jeg finner "merkelig", er at 47 mm 1950-kasse ligger minst like godt på håndleddet som 44 mm.
44 millimeter er jo ikke lite, men det bærer ikke spesielt stort i forhold til mange andre 44mm.
Bottom line, jeg er fornøyd med Panerai! Passer den på håndleddet, er det bare å handle:)
 
Jeg mener kasseformen på Panerai er et stjerneeksempel på at lug to lug er vel så viktig som bredden på kassen. Selv har jeg en Magrette Regattare Bronze i 44 mm med samme kasseform som Panerai og den bærer ca like stort som min Speedmaster Pro. Det er iallefall min subjektive mening. Jeg har medium håndledd og det er faktisk nesten så jeg vurderer 47 mm, men skulle jeg kjøpt Panerai i dag hadde jeg gått for 44 mm ettersom jeg vet at jeg er fortrolig med det :)

EDIT: kassen på Magretten oppleves dog som en god del høyere enn Speedmasteren og det er den jo også. Paneraier med 1950-kasse oppleves nok også som ganske høye, men det er jo bare en vanesak.
 
Redigert:
Jeg er vell ca 19 cm rundt håndleddet og bærer min pam 312 uten noe problem, jeg var litt i tvil jeg også helt til jeg prøvde den første gang :)
 
Det finnes en del bergensere med Panerai. Byen er sikkert ikke større enn at dere kan få til et micro-gtg i en lunsjpause, så får du prøvd en på armen.

Mine drøyt 19 cm håndledd takler 372 (47mm) uten problemer, men så har også kassen/lugsene en spesielt fin design i forhold til dette.
 
Jeg har både 372 (47mm) og 312 (44mm). Hvor i Bergen holder du til?
 
@fjk, det ligger en lignende tråd litt lenger ned i panerai-forumet. Jeg la ved samme bilder der, der jeg har prøvd å vise forskjellen på 44/47mm. Dette er min 312 mot min 423.
Legg merke til lavere kasse og lugs på 47mm kontra 44:)



 
Redigert av en moderator:
Kjempe informativt, @Thomas84! De bildene sa definitivt mer enn tusen ord :) For meg ser det ut som 47 er mer "massiv" enn "større", blir det riktig?
 
Redigert av en moderator:
Begge sitter som et skudd på min arm. Smak og behag. Forrige uke likte jeg 372 best. Har brukt 312 de siste par dagene. Helsike for en deilig klokke det er altså! Nå ble du sikkert klokere!
 
@hjk, på det øverste bildet er 312 til venstre. Det er den jeg synes er mest massiv, mest dykkerpreget. Ikke rart, for det er nettopp det den er. Jeg tror at hvis du kan bruke 44mm, kan du også bruke 47mm. I likhet med Havvo, bytter jeg også på hvem som er min favoritt. 312 har fått mye armtid i det siste, så det er nesten så jeg vurderer å flippe 423 istedet.. Men bare nesten.. Tror jeg:)
 
Redigert: