Panerai - er det verdt det?

Velkommen til TS. Takk for en god første post. Er det verdt pengene? Et spørsmål jeg tror vi alle har stilt oss. Et spørsmål som er umulig å besvare. For det er verdt det for noen, men for andre er det ikke i nærheten av å være verdt det. Du synes å være bitt av basillen og da er det følelsene som rår. Er det verdt det? Et ETA verk koster kanskje en tusenlapp, resten koster kanske noen hundrelapper å produsere. Er det verdt det? Hvis du ikke måler i håndfast verdi, men i følelser kan det være verdt det. Følelsen av å bære noe rundt håndleddet som få andre gjør. Som nesten bare du vet verdien av. Følelsen av å ta på deg en klokke som smiler til deg. Følelsen av at du må se på klokken, selv om du vet hva klokken er.
Jeg har selv kjøpt klokke med ETA urverk som koster omtrent like mye som din PAM. ( IWC AT 2000). Var den Verdt det? For meg, absolutt. Ville en PAM vært verdt det for meg? Nei, og grunnen er at den ikke smiler til meg. Men det er uvesentlig, den smiler til DEG?
Lykke til med valget og vi håper å høre mer fra deg her på dette fantastiske, vennlige forumet.

Velkommen til TS. Takk for en god første post. Er det verdt pengene? Et spørsmål jeg tror vi alle har stilt oss. Et spørsmål som er umulig å besvare. For det er verdt det for noen, men for andre er det ikke i nærheten av å være verdt det. Du synes å være bitt av basillen og da er det følelsene som rår. Er det verdt det? Et ETA verk koster kanskje en tusenlapp, resten koster kanske noen hundrelapper å produsere. Er det verdt det? Hvis du ikke måler i håndfast verdi, men i følelser kan det være verdt det. Følelsen av å bære noe rundt håndleddet som få andre gjør. Som nesten bare du vet verdien av. Følelsen av å ta på deg en klokke som smiler til deg. Følelsen av at du må se på klokken, selv om du vet hva klokken er.
Jeg har selv kjøpt klokke med ETA urverk som koster omtrent like mye som din PAM. ( IWC AT 2000). Var den Verdt det? For meg, absolutt. Ville en PAM vært verdt det for meg? Nei, og grunnen er at den ikke smiler til meg. Men det er uvesentlig, den smiler til DEG?
Lykke til med valget og vi håper å høre mer fra deg her på dette fantastiske, vennlige forumet.

+1 :D

Kloke ord Celter.

Frode.

+1

Dette oppsummerer det hele rimelig greit, og illustrerer nok hvorledes vi alle har det idet vi står overfor valgene av våre ur.
Og husk; - hva andre mener kan man jo gjerne få synspunkter på, men det viktige er og blir hva du selv føler er riktig. Føler du det er riktig, er det simpelthen verdt det.
;)

Heisann og velkommen til forumet! Jeg ville helt klart gått for en panerai 000 (zero). Den har en veil på 25.900,- i motsetning til 112 som koster omkring 33. Ja, du kan få en ti år gammel submariner for samme pris som en flunk ny zero fra Bjerke. Submariner er en meget vanlig og for noen kjedelig klokke.. Panerai er fortsatt litt mer for kjennere og interesserte.

Verdi... Tja..: nyprisen på paneraien er ganske så nøyaktig halvparten av nyprisen på en submariner! Mao et meget god kjøp økonomisk i forhold til feks en sub:)

uansett; lykke til!!

Hei igjen, og takk for alle svar.

Virkelig et aktivt forum dette. Er medlem av noen andre forum også (ikke klokkerelaterte). Hvis man er heldig får man der det første svaret etter noen dager, og kanskje ett eller to svar til noen uker senere.

Har sett litt på div. nettsider på brukte Panerais, og de holder seg bra i pris. De fleste 000 jeg har sett ligger på et par og tjue tusen, dvs. nesten det samme som nypris. Noe som nok betyr at jeg begynner å spare nå for å få råd til en splitter ny. :D