Panerai bryter med Ferrari

Medlem
15. juli 2009
Innlegg
6.509
Fant denne linken på et annet klokke-forum...

Finner ikke noe info om dette på Panerai.com

Noen som sitter med info?
 
Dette er neppe noe Panerai vil flagge altfor høyt på sine nettsider, men heller satser på å forbigå i stillhet. Artikkelen påstår jo at Panerai ikke var for begeistret for partnerskapet, og da ønsker de vel minst mulig oppmerksomhet rundt dette.

Jeg var ikke klar over at Panerai ikke hadde ønsket seg dealen, men har jo lagt merke til at klokkene ikke er "super-movers" verken i butikk eller på bruktmarkedet. Jeg så på noen i en butikk på flyplassen i Roma (tror jeg det var), og fikk tidlig beskjed om at prisene på hangtagen var veilendende og noe som absolutt kunne diskuteres om jeg var interessert. Jeg har sett et par stk på bruktmarkedet her hjemme, og det har vel vært noen nokså seiglivede annonser.
 
Ferrari-Panerai klokker har aldri riktig blitt samme suksess...

GP har jo også hatt samarbeid med Ferrari uten den store suksessen der og. Klokkemerker bør i min mening holde seg til klokker!

Breitling for Bentley, JLC Aston Martin er andre eksempler.....det biter muligens på noen, men den "store" folkemassen som liker fine klokker tror jeg styr unna disse kreasjoner.

Ferrari klokkene er robuste og helt klart "bang for the buck" siden det er mye enklere å få rabatt + at bruktmarkedet er til fordel for spekulant.
 
Kan være Ferrari-modellen blir mer populære nå som det ikke produseres mer i den serien....?
 
Enig med Sven Bertil at klokkeprodusenter bør holde seg til klokker. IMO så har jeg ennå til gode å se en ferrari modell fra panerai som jeg kunne tenkt meg... MEN hadde jeg tilfeldigvis hatt en ferrari i garasjen, så kunne jeg nok godt hatt en PAM/ferrarie som jeg kun brukte når jeg kjørte... hehe