Panerai 422

Medlem
6. sep. 2010
Innlegg
550
Sted
Oslo
Hei,

Selv om jeg har hatt noen paneraier, har jeg aldri blitt helt forelsket. Kanskje med unntak av 311.

Har luktet litt på 422. Hva er asylet sin mening om denne modellen?
 
Hei,

Selv om jeg har hatt noen paneraier, har jeg aldri blitt helt forelsket. Kanskje med unntak av 311.

Har luktet litt på 422. Hva er asylet sin mening om denne modellen?


Masse DNA. Veldig fornøyd med min......

imagejpg1.jpg
 
Enig med brio her. Veldig mye pam-DNA. Ganske lik 372, men litt mer liv på skiven med sekundviser. Den har også safirglass, ikke pleksi som på 372. Du for si fra om du vil teste 372 noen dager, jeg skylder deg jo det;)
 
Hvis jeg ikke hadde 127, så ville jeg helt klart sett nærmere på 422.
To viktige faktorer for meg er sekundviser og safirglass... :)
 
Tror du må ut med snaue 60k for en brukt og drøye 70k for en ny. Det er tatt fra hukommelsen, så det kan være jeg bommer med littegrann:)
 
Tror du må ut med snaue 60k for en brukt og drøye 70k for en ny. Det er tatt fra hukommelsen, så det kan være jeg bommer med littegrann:)

Etter prisoppgangen er prisen nå nærmere 80k. Har hatt en dialog med en som vurderer å selge sin for 64k.
Jeg endte imidlertid opp med en ny 372, siden denne var tilgjengelig der og da hos Bjerke.

Hadde både 422 og 372 vært tilgjengelig, så hadde jeg nok valgt 422 pga. safir, pr og sekundviser.

Begge er topp notch i Panerai sortimentet.
 
Det var den modellen som var nærmest vintage for meg, hvor man samtidig fikk med sekundviser. Ei fantastisk klokke. Dog 47 mm som ble for stort for meg da jeg fikk testet den ut en uke. Utrolig bittert... Hadde jeg hatt større håndledd hadde den definitivt vært i samlingen. Og der er det mest vintage, og nåløyet er utrolig trangt for ny-klokker.