Panerai 40mm

Da er jeg med her :) Nå kommer alle Eton sine modeller med hull til mansjettknapper, som sikkert er en god nyhet for mange. Så nå er det bare å klippe av knappene og kjøpe seg disse
9083R5_001.JPG

Om jeg skulle kjøpt Panerai hadde det blitt 40mm. Håndleddene og min smak i forhold til hvordan en klokke skal se ut på armen tilsier at det er det eneste alternativet for meg.

Resultatet er at jeg ikke har kjøpt Panerai.

Vurderte en 40mm før jeg gikk til anskaffelse av en 111, hadde defintivt blitt totalt bomkjøp. Så en fyr på et fly med en lakserosa rem på en 40mm og det så bare helt crazy ut både i størrelse og farge :) Som noen sa over her, test ut en Radiomir 42mm eller kjøp et annet merke om originalstørrelsen føles for stor.

Vurderte en 40mm før jeg gikk til anskaffelse av en 111, hadde defintivt blitt totalt bomkjøp. Så en fyr på et fly med en lakserosa rem på en 40mm og det så bare helt crazy ut både i størrelse og farge :) Som noen sa over her, test ut en Radiomir 42mm eller kjøp et annet merke om originalstørrelsen føles for stor.

Det hadde nok uansett ikke blitt en lakserosa rem;)
Men jeg får nok holde meg til det som passer meg, så da blir nok resultatet som for Rousp.
Var innom Bjerke for å prøve, men de hadde ingen 42mm inne.

Det hadde nok uansett ikke blitt en lakserosa rem;)
Men jeg får nok holde meg til det som passer meg, så da blir nok resultatet som for Rousp.
Var innom Bjerke for å prøve, men de hadde ingen 42mm inne.

Jeg er ikke så inne i Panerai, men hvilke modeller finnes i 42mm?? For min del blir Pam i 44mm for stort, og jeg har av den grunn ikke brukt mye tid på å se på Panerai..! Dog ville nok 42mm vært midt i blinken når det kommer til størrelse:)

Radiomir modellene virker mye mindre på håndleddet enn hva størrelsen skulle tilsi. Dersom du klarer en 41mm Omega Seamaster Professional (den er 51mm lug-to-lug), så klarer du fint en 45.5mm Radiomir.

Flott dress-størrelse!

Jeg er litt forundret over de som mener at 40 mm er for liten. Det er vel snarere spørsmål om man ønsker at klokken skal passe til antrekket og bruk. Jeg har en PAM112 (44 mm) som jeg er toppfornøyd med som fritidsklokke og har hittil hatt en IWC Portuguese Automatic (42,3 mm) som dressklokke. Sistnevnte er en fantastisk klokke både ift utseende og urverk, men rett og slett litt stor etter min smak som en elegant dressklokke. Den er derimot perfekt som allround. Ettersom min jobb krever dress fra morgen til kveld, har jeg derfor investert i en PAM62:

pam62_464_general.jpg

(Klarte ikke å laste bilde av egen klokke - hvordan gjør man det?)

Etter litt tilvenning (ja den er "mindre"), har jeg kommet til at den er perfekt som dressklokke. Passe diskret, elegant (i den grad en Panerai kan være det), og passe nerdete med hvitt gull og flott Zenith-verk som attributter.

Jeg er litt forundret over de som mener at 40 mm er for liten. Det er vel snarere spørsmål om man ønsker at klokken skal passe til antrekket og bruk. Jeg har en PAM122 (44 mm) som jeg er toppfornøyd med som fritidsklokke og har hittil hatt en IWC Portuguese Automatic (42,3 mm) som dressklokke. Sistnevnte er en fantastisk klokke både ift utseende og urverk, men rett og slett litt stor etter min smak som en elegant dressklokke. Den er derimot perfekt som allround. Ettersom min jobb krever dress fra morgen til kveld, har jeg derfor investert i en PAM62:

pam62_464_general.jpg

(Klarte ikke å laste bilde av egen klokke - hvordan gjør man det?)

Etter litt tilvenning (ja den er "mindre"), har jeg kommet til at den er perfekt som dressklokke. Passe diskret, elegant (i den grad en Panerai kan være det), og passe nerdete med hvitt gull og flott Zenith-verk som attributter.

For en flott klokke!

Vi vil gjerne se bilder!
Her er oppskriften!
http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?2598-Guide-til-bildeopplasting-p%E5-Tidssonen

Radiomir i 40mm er rålekkert!! Har ikke noe til overs for Luminor-serien i 40, men jeg mener absolutt at Radiomir-serien blir finest i 40 og 42. Liker PAM338 veldig godt!

Jeg vil gjerne se noen bilder av Pam 122 også:p
Ellers er jeg tilhenger av 44mm Panerai.

Tenkte det kunne passe å poste bilder av min nyervervelse, som
tross alt er en av disse utskjelte 40 mm Paneraiene... ;)

PAM0048
DSC_0044.jpg

Siden jeg ikke har verdens groveste håndledd, så synes jeg den passer riktig så bra jeg!!
DSC_0045.jpg

Da kan folket mene akkurat hva de vil, men det er jeg som skal bære klokken min med stolthet og glede!!! :D:D