Solgt Panerai 233 Dot Dial K-serie

N

navnetmitt

Guest
Merke, modell og år: Panerai PAM00233 2008 K-serie

Spesifikasjoner, beskrivelse og tilstand: Dette er altså en "Dot Dial", dvs klokken er en 12 timers GMT der en hvit prikk på skiven indikerer dagtid i motsetning til dagens versjon der det er en egen viser som peker mot AM/PM. Panerai 233 kom i Dot Dial versjon de tre første årene av produksjonen, og 2008 var det siste året før viseren kom i 2009. For øvrig er vel 233 den første modellen med Panerai sitt første inhouse verk P.2002.

Klokka er i veldig god stand. Den var minimalt brukt da jeg fikk den for et par år siden, og jeg har selv heller ikke brukt den mye. Full service i 2017 hos Panerai av preventive hensyn. Ikke polert. Ingen hakk eller dings, men selvfølgelig er det noe hairlines på den blankpolerte bezelen.

For tekniske spec etc, se Panerai sin hjemmeside og diverse omtaler på nett, blant annet:

http://www.panerai.com/en/collectio...-1950-8-days-gmt-acciaio---44mm_pam00233.html

http://www.urmaker-bjerke.no/butikk/klokker/panerai/panerai-luminor-1950-8-days-gmt/


Dokumentasjon og historikk: Klokken har hatt én eier for meg. Vedkommende er mangeårig moderator i Paneristi.com. Klokken er første gang kjøpt hos amerikansk AD, tatt inn til Norge av meg. Alle papirer medfølger, herunder originale papirer som følger klokken, fullverdig tolldokumentasjon med dokumentert betaling ved innførsel til Norge, papirer på utført service i 2017.

Øvrig informasjon: Kommer komplett med alle esker, originale remmer i god stand (både gummi og lær rem, og da den kule pregede kalve skinnremmen som var på 233 tidligere, ikke dagens alligator rem), verktøy. I tillegg følger en fin Toshi rem og et par andre rimeligere aftermarket remmer.

Sender gjerne flere bilder på forespørsel.

Sted: Selges fortrinnsvis F2F Oslo/Bærum, fullt oppgjør før overlevering. Kan evt sendes mot forskuddsbetaling og for kjøpers risiko.

Pris: 82.000,-

DSC_0014.jpg


DSC_0026.JPG


20170810_100540.jpg


IMG_0050.JPG


IMG_0005.JPG
 
Redigert av en moderator: