PAM74 - hva tenker folket?

Medlem
13. juli 2013
Sted
Oslo
Hei!

Jeg er egentlig ikke noen stor Panerai tilhenger, først og fremst fordi de fleste urene er så altfor store for meg. Ikke er jeg helt sikker på urverkene de har benytter seg av opp gjennom årene heller. Men så kom jeg over en modell som endrer "alt"!

PAM74: 40mm OG El Primero kronograf!

Forstår det slik at denne er relativt sjelden, hva tenker dere om denne modellen? Både positivt og negativt helst! :)

Kim

Det er jo ikke så mye av det jeg liker med Panerai igjen i denne klokka. (Størrelsen, enkelheten mm.) Når det er sagt synes jeg den er dritkul. Løp og kjøp.

IMHO fremstår den som i overkant rotete med vel mye som skjer på både skive og bezel.

Det positive er El Primero-urverk og at det er en utradisjonell modell det vel ikke er mange av her på TS.

For øvrig tommel opp fra meg også, stol på egen smak og kjøp det du selv liker!

Panerai må være 44 mm eller mer, men det krever litt tilvenning. Jeg tror du helt fint kunne klart 44 mm med dine håndledd. Det er klart det blir stort, men ikke for stort. Panerai skal være store. Velg en med manuelt urverk så bygger den lavere ;)

Syns den ser veldig lekker ut jeg. Første Paneraien jeg har sett som jeg gjerne kunne hatt selv.

Når det er sagt så syns jeg jo at El Primero hører hjemme i Zenith. De Zenithene du har hatt syns jeg trumfer Paneraien. Og litt enig i at skal man ha Panerai så er det andre som er mef Panerai. Dette blir litt som å kjøpe seg en 39mm flieger som helst skal være 50mm+ :)

Vi har vel alle vår egen oppfatning av Panerai og de ulike modellene.......
Jeg synes dette er et ur med svært lite Panerai DNA, - liten kasse og altfor "rotete" skive....
En ikke særlig populær modell blant mange Paneristi.....

• Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Så litt delte oppfatninger, men generelt "dette er ikke Panerai"? ;)

Hm. Selv om det ikke ville være primærårsaken til å kjøpe uret, er det noe håp for at dette blir et ettertraktet samleobjekt pga at den er relativt sjelden?

Jeg tenker følgende:

- Du vil nok slite med å selge den igjen, mtp at du ofte flipper (viktig å betale korrekt pris når du kjøper - men sikkert fortsatt vanskelig å finne en ny kjøper i norge kanskje?).
- Jeg personlig synes den er fin, men som flere påpeker, den har ikke mye Panerai DNA (str og enkelhet).

Likevel - kjør på, viktig at du får en fot innafor Panerai-verden :).

Ikke mye Panerai Dna igjen her nei, den er altfor rotete. Nå skal det sies at en 40mm Panerai bærer stort på armen. Har en kamerat som har større armer en meg å han sverger til pam i 40mm utførelse.