PAM372

My bad;)

Foreslår P.999

Det er så lite igjen, da får vi en tykk caseback ring.

P.999 finnes i 42mm Rads (337). Det har også relativ lav gangreserve :sad:

Ikke lett å tilfredsstile fanboysa... Haha :D

Vi får heller sprøyte steroider inn i håndledda!

Jotakk. :)
La meg først si at jeg synes klokken er helt nydelig. Men i drøye 60k-kronersklassen må det være lov å være litt kresen. Panerai skal ruve på armen, men jeg synes rett og slett de 3 ekstra millimeterne i kombinasjon med plexiglasset gjør at klokken blir litt vel ruvende.
Jeg henger meg også opp i småting som at jeg synes bokstavene er litt for store, og at remmen blir for bred (føles flat? Klarer ikke helt beskrive hva jeg ikke liker) med sine 26mm. Jeg synes rett og slett den er penere, virker mer eksklusiv, og bedre skrudd sammen i 44mm-kasse.
Men den har virkelig mye pent ved seg. Ikke minst plexiglasset og gull-viserne som jeg liker veldig godt. Og dette er jo min smak, så jeg håper virkelig ikke jeg ødelegger noens forelskelse.:)

Nei, du ødelegger ikke min forelskelse;)
Originalremmen likte jeg ikke i det hele tatt da jeg prøvde 372 på armen. Men, det finnes jo så uendelig mange flotte remmer å få tak i til disse nydelige urene. Plexiglasset har jeg et noe ambivalent forhold til. Med tanke på riper og generell overfølsomhet for ytre påvirkninger er det ikke bra. For meg er allikevel plexien en viktig del av det som virkelig gjør dette uret til en fryd for øyet.

Vet ikke riktig hva dette kjempestore opptrekks-uret er ment brukt som, men som et militær ur blir det for unøyaktig uten dato og sekundviser. Det er ihvertfall min mening. Panerai 312 på 44mm er perfekt i så måte.;)

Ikke for å gruse drømmen til noen, men det sitter ikke bestandig like stødig på alle håndledd heller. :oops:

for+stor.JPG

rattytdr: 372 er en remake. Litt pussig om de skulle ødelagt den med en sekundviser. Overdimensjonert? Bør nesten være det da originalen var designet for å bæres utenpå våtdrakter på grunne dypbder.

Jeg foretrekker også sekundviser. Størrelsen er også altfor stor for meg ;)

Ikke for å gruse drømmen til noen, men det sitter ikke bestandig like stødig på alle håndledd heller. :oops:

for+stor.JPG

Mitt håndledd er nok en tomme større, men allikevel er klokken stor på armen. Men ikke FOR stor, slik jeg ser det. Den virker mindre enn den ser ut på dette bildet:

Bytur651_zpsaf62ee13.jpg

Edit: Ser at ortografien om mulig er enda dårligere enn normalt, men dette skyldes mest sannsynlig et betydelig inntak av pressede og fermenterte druer.