PAM250 vs PAM212

Medlem
9. april 2008
Innlegg
7
Sted
Oslo
Hei,

Jeg trenger litt råd. Har fått tilbud på en 250 og en 212, men må innrømme at jeg ikke har sett de "live." Kommer selvsagt ikke til å kjøpe før jeg får prøvd de på, men tenkte jeg kunne få litt råd fra dere som er eksperter. Jeg kikket bl a på en 104 tidligere i sommer, og syntes den var for "pen." Har lyst på noe litt røffere, så en chrono hadde kanskje vært tingen?

Innspill mottas med stor takk!

Kjetil
 
212!!! Den har fiddy glasset, 1950 kassa og du kan se inn i den bak :)
250 har tachymeter, men det har 212 også :)
Men 250 har dato, det har ikke 212.
Jeg hadde gått for 212!!
 
Selv har jeg en 250 og hadde helt klart gått for denne siden jeg synes den rett og slett ser bedre ut. Men vi har jo alle forskjellige oppfatninger av hva som ser bra ut. Det jeg savner mest på min modell, er som Frik også nevner, at man ikke kan se urverket fra baksiden.
 
Hva med 251. Noen som har denne - evt synspunkter? Jeg liker hvit urskive, men ser at det er svært få modeller med dette.
 
Jeg skal til London snart, så jeg regner med å få sett en rekke modeller "live" da. Håper at det gjør valget enklere...
 
Jeg kikker alltid litt ekstra på urverket på min Panerai før jeg tar på klokken om morgenen og må innrømme at jeg har stor glede av det, så i min bok er den muligheten et stort "pro".