PAM001 - er det en morsom modell?

Medlem
13. mai 2012
Sted
Oslo
Har vært innom en del PAMs, og jeg har nok nå funnet ut at jeg må ha sekundviser. Har kommet over en relativt sjelden sak, i hvert fall her inne, nemlig en PAM001. Er det en morsom modell å eie? Jeg har førsterett på den, så jeg er meget fristet til å gå for den, men vil gjerne høre med dere her inne om det er noe å satse på?

Liker du den, så kjøper du den;)
I årene 1997-2001 ble det laget 13.000 eksemplarer av denne, så jeg tror vel ikke det vil være den modellen som vil øke mest i verdi, men det er et flott ur.

Mest interessant vil det være å få tak i en "Pre-A" modell fra 1997 - altså uten noen bokstav kode i serienummeret.
Vær obs på at det er mange fake pam001 der ute.

Som @Gin også nevner, er det dessverre mange gode etterligninger av PAM001.

Om det er en Pre-A, A, eller en B utgave m/ tritium markeringer, er det klart en godbit,- og koster gjerne deretter.

Personlig ville jeg nok ha holdt meg unna en 001, pga overstående, men for all del,- vil du ha den, sjekk og sjekk den, for deretter, kjøp den!

Lykke til!

• Liker
Reaksjoner: NilsOT
For å konstantere det; den er 100% ekte. Nettopp fått lett service av AD + bytte av verksholder, så autensiteten tviler jeg ikke på. Selges også av en anerkjent selger utenlands, så jeg er ikke nervøs for det, men er det noe å ta vare på? Hva bør jeg gi for en slik en?

Selges den av en anerkjent selger, vil nok prisen være "riktig".
Å komme med en prisantydning uten nærmere modell benevnelse, er en tvilsom oppgave......

Ta en kikk på chrono24.com
Det gir deg i hvertfall en viss følelse, selv om dette ikke er noe fasit.
Ellers, lykke til.

Har du vurdert 111? Det er jo et alternativ hvis du liker sandwich dial og innsyn bak...

Edit: det ligger jo forøvrig et par 510 til salgs her på TS hvis du kunne tenke deg å "steppe" den opp litt...

Redigert:
111 er høyaktuelt, men det er jo aldri noen til salgs. Så at det lå en med painted dial for noen uker siden, men da synes jeg 001 er mer spennende. Om noen vil selge en 111, så ta kontakt. Absolutt interessant :)

510 har jeg hatt, og den ga ikke helt godfølelsen. Litt for dyr for litt for lite for min samvittighet.