Pam 572

Medlem
8. sep. 2013
Sted
Trondheim
Her er en ny flott PAM: 45mm Radiomir 1940-kasse, 3, 6, 9, 12 med sekundviser og 3-dagers autoverk (P.4000) med mini-rotor. Jeg syns den ser interessant ut... Hva sier asylet?

Kilde: QP Magazine

Oi! Den var jo knallfin!

Nå må de slutte å produsere så mange pene Paneraier. Det kommer jotil å bli et h........ å bestemme seg når den tid kommer :mad: :rolleyes: :D

Å HÆLLE MÅNE!! :)

Perfekt kasse, nydelig lay-out og se på den mini-rotoren!!! :)

Kommer seriøst til å bli vurdert da klokkekontoen har kommet seg forbi nuddel-stadiet! :)

Verket var råflott, håper det kommer på luminor og vanlig radiomir også...

Jeg er litt ambivalent til 1940 kassen sålangt.

Verket var råflott, håper det kommer på luminor og vanlig radiomir også...

Jeg er litt ambivalent til 1940 kassen sålangt.

Etter kommentaren i QP Magazine, så kan det kanskje se slik ut:

"P.4000 is likely to become a platform for a whole new set of models and complications in the years to come."

Denne er nydelig, eneste jeg hadde ønsket meg var å kutte ut sekundvisningen, da hadde den stått på min liste.
Tom

Dette er første Radiomir som virkelig har fått det til å rykke i kjøpefoten. Enda godt min klokkekonto også er på nuddel-stadiet;) Herrefred så lekker.

Noen som vet pris på herligheten?

Rotoren i stålmodellen må vel være hvitt gull eller?
@Entropy: For å få nok tyngde?

---

Jeg er heller ikke så stor fan av 1940-kassene. I alle fall ikke ennå:) Den mister det elegante i en Radiomir og det røffe i en Luminor. Utover det så er denne en designmessig innertier!

Også liker jeg best opptrekk på Panerai, det er en sjarmerende øvelse å trekke klokka:) Samtidig så forsvarer nesten mini-rotoren automaticen, pent verk!

Redigert av en moderator:
Eneste jeg har å utsette på denne er den pinglete krona som kommer på 1940-kassen, og kanskje kunne jeg ha klart meg uten "automatic" på skiva. Ellers helt nydelig!

Jeg synes de kanskje burde brukt versaler på "Automatic"-teksten, siden alt annet av tekst er det. Men de kunne egentlig fjernet det fra skiva helt.
Og jeg skjønner ikke om de har prøvd å legge på veldig lyserosa eller ferdigpatinert lysmasse - jeg synes ihvertfall denne kanskje kunne vært mer..vanlig? :)

Men ellers var den ganske fin :D

Jeg er også litt usikker på 1940-kassa, men fett urverk. Jeg digger microrotor! Putt dette verket i en 42mm luminor, så er jeg med.

Micro-rotor´n var et slags problem på opptrekking men egentlig med en kombinasjon av en små "balance" i forskjell med urverket og en skikkelig dobbel kulelager system på rotoren sin aksling, Panerai har ikke lagt noe til tilfeldighet...Kult.
Er det lavere BpH enn den vanlig 28800? Som Universal Micro-Rotor urverket til 19800 BpH...?