Pam 423

Medlem
11. aug. 2013
Sted
Oslo
Uff.

For to måneder siden hadde jeg aldri hørt om Panerai i det hele tatt. I dag var jeg hos Bjerke for å titte litt på disse klokkene, etter at nysgjerrigheten hadde begynt å pirre litt. Fikk prøve en Luminor 423 og ble helt solgt. Fytti rakkern for en sinnsykt kul klokke, også så godt den satt på armen da.

Noen andre her som har erfaring med denne? Prisen var uoppnåelig for meg på næværende tidspunkt, men en slik skal jeg garantert ha i boksen etter hvert!

Noen andre her som har erfaring med denne? Prisen var uoppnåelig for meg på næværende tidspunkt, men en slik skal jeg garantert ha i boksen etter hvert!

423 er jo en flott Panerai. Jeg har ikke erfaring med den, men jeg har "lillebroren" 321 og et par andre på 47 mm. Noen liker ikke power reserven på displayet, andre syns det er kult. Jeg syns det gir god balanse i skiva på min 44 mm 321. Selv om det ofte kan være litt saueflokkmentalitet, så er jo smak og behag en veldig personlig ting. Så hvis klokka "snakker" til deg, så er det den du skal ha, uavhengig av hva andre måtte mene :)

Smaken endrer seg jo litt over tid også, så det kan være lurt å prøv den igjen litt senere, prøv andre på 47 mm og kanskje også en på 44? Les enda litt mer om alternativene dine, spar litt mer, bestem deg og løp og kjøp :cool:

423 er jo en flott Panerai. Jeg har ikke erfaring med den, men jeg har "lillebroren" 321 og et par andre på 47 mm. Noen liker ikke power reserven på displayet, andre syns det er kult. Jeg syns det gir god balanse i skiva på min 44 mm 321. Selv om det ofte kan være litt saueflokkmentalitet, så er jo smak og behag en veldig personlig ting. Så hvis klokka "snakker" til deg, så er det den du skal ha, uavhengig av hva andre måtte mene :)

Smaken endrer seg jo litt over tid også, så det kan være lurt å prøv den igjen litt senere, prøv andre på 47 mm og kanskje også en på 44? Les enda litt mer om alternativene dine, spar litt mer, bestem deg og løp og kjøp :cool:

Du har nok et godt poeng mtp smak over tid. Nå skal det også sies at jeg kun fikk presentert den, pluss en som ikke hadde noen komplikasjoner overhodet. Da var valget enkelt, men vet jo at Panerai har flere modeller med de komplikasjonene jeg er ute etter (power reserve er en av de).
Glad jeg ikke skal ta stilling til hvilken jeg skal ha enda :)

Du har nok et godt poeng mtp smak over tid. Nå skal det også sies at jeg kun fikk presentert den, pluss en som ikke hadde noen komplikasjoner overhodet. Da var valget enkelt, men vet jo at Panerai har flere modeller med de komplikasjonene jeg er ute etter (power reserve er en av de).
Glad jeg ikke skal ta stilling til hvilken jeg skal ha enda :)

PAM 422 er et godt alternativ, (nesten) samme som 423, men med PR bak. Begge er nydelige!

Ofte gjør tiden at PAMs modeller med de reneste skivene blir mer populære, men som Dr. Fiddy så godt sier: Smak er personlig og ikke følg saueflokken om du liker noe annet:) Har selv bommet her...

Jeg er hvertfall frelst!
Skjønner hva noen liker med pr på baksiden, men jeg tror jeg trenger den på forsiden, da jeg kanskje må påminnes å trekke den opp:) Sånn er det når man er vant med automatiske ur og vil ta steget inn i en verden med manuellt opptrekk.
2F9EA03F-8DBE-4462-B750-D0EB361FCA22-7106-000008E52806BD46_zpsd864bb97.jpg