pam 346

Medlem
7. des. 2009
Innlegg
385
Sted
Oslo
hei. kunne tenke meg å høre om paneristiene på forumet har noen synspunkter på denne modellen. I utganspunktet er min grail på paneraisiden pam 190. men denne har jeg resignert noe på å få tak i. dyr og sjelden (eller?)

det nærmeste jeg kommer pam 190 er pam 346. den har nesten alle elementene jeg liker ved pam 190. 8 dagers gangreserve med indikatoren på baksiden holder skiven ren. jeg er også begeistret for tobaccodialen.

1263407266613_Pam_346_Front.jpg

1263580660118_PAM346dett2.jpg


MEN jeg liker ikke datovisningen. jeg hadde ønsket meg en skive med 12-3-9 markeringene og sekunviseren i stedet for 9. dette gir for meg en akkurat passe asymmetri. når man får 12 og 6 markeringene og sekundviseren og datoen på horisontalen får klokka litt feil uttrykk for meg.

hva synes dere om denne modellen? og vet dere om det er mulig å få tak i en radiomir, 8-dagers gangreserve med indikator på baksiden med 12-3-6 markeringer?
 
thats the one Mathfjeld! Men pam 190 er vanskelig å få tak i etter hva jeg har hørt. Så jeg var egentlig ute etter om det fantes noe tilsvarende i den nåværende kolleksjonen.
 
Brukte og strøkne 190's dukker opp med jevne mellomrom på paneristi salgsforum, prisene ligger på rett over $10k avhengig av stand.
 
Høres ut som det er en 190 du egentlig er ute etter, og per i dag er det vel ikke noen andre enn 346 som er i nærheten. Er helt enig med deg at skiven til 346en hadde sett bedre ut uten dato. Tror jeg derfor da hadde prøvd å få tak i en pent brukt 190 fra utlandet. Med litt tålmodighet skulle det være fult mulig å få tak i det til en grei pris. Og er det en ting man må ha når det gjelder kjøp av Panerai, så er det tålmodighet. Det være seg ny eller brukt :D