Jeg har to Panerai-er. Økonomien tilsier at jeg må selge en av dem, men jeg klarer ikke bestemme meg for hvilken!! Jeg blir helt sprø av dette. Mange ganger har jeg bestemt meg for den ene eller den andre, men så neste dag får jeg det ikke til å stemme. Så må bare lufte "problemet" mitt her
Tar gjerne i mot komentarer!
PAM 024 poengkort:
+ Digger skiven med nydelig patinert tritium-lume
+ Bølletøff
+ Urverket er nettopp sjekket hos urmaker, og trenger ikke service på lenge
(+ Har dilla på denne for tiden, og den har en viss nyhetens interesse ennå)
- Luminova på viserne, (men kan relumes til "riktig" farge" om jeg beholder klokken)
- Mangler sertifikat (egentlig realtivt uviktig når man først eier klokken - mest interessant i en kjøps- og salgsprosess)
PAM 111 poengkort:
+ Klassisk Panerai med sandwich skive
+ Fantastisk lume!
+ Liker at den "mangler" dato. Enklere å stille når jeg bytter klokke
+ Komplett
- Litt kjedeligere enn Submersiblen
- Har ikke sjekket urverket hos urmaker. Går utmerket, men kan kanskje nærme seg service. Forøvrig svært rimelig service på disse manuelle verkene.
Har unnlatt verdi-spørsmålet, for det kan jo diskuteres om det er et pluss eller et minus at 111-en gir mer penger inn ved salg enn 024-en. Beholder jeg 111-en sitter jeg på en mer verdifull og antageligvis lettere omsettelig klokke, men med mindre penger i kassen.
Automatisk vs manuell har jeg også utelatt. Har ingenting i mot å trekke opp klokken om kvelden, men det gjør ikke noe å slippe heller.
Noen bilder må man ha:
PAM 024 poengkort:
+ Digger skiven med nydelig patinert tritium-lume
+ Bølletøff
+ Urverket er nettopp sjekket hos urmaker, og trenger ikke service på lenge
(+ Har dilla på denne for tiden, og den har en viss nyhetens interesse ennå)
- Luminova på viserne, (men kan relumes til "riktig" farge" om jeg beholder klokken)
- Mangler sertifikat (egentlig realtivt uviktig når man først eier klokken - mest interessant i en kjøps- og salgsprosess)
PAM 111 poengkort:
+ Klassisk Panerai med sandwich skive
+ Fantastisk lume!
+ Liker at den "mangler" dato. Enklere å stille når jeg bytter klokke
+ Komplett
- Litt kjedeligere enn Submersiblen
- Har ikke sjekket urverket hos urmaker. Går utmerket, men kan kanskje nærme seg service. Forøvrig svært rimelig service på disse manuelle verkene.
Har unnlatt verdi-spørsmålet, for det kan jo diskuteres om det er et pluss eller et minus at 111-en gir mer penger inn ved salg enn 024-en. Beholder jeg 111-en sitter jeg på en mer verdifull og antageligvis lettere omsettelig klokke, men med mindre penger i kassen.
Automatisk vs manuell har jeg også utelatt. Har ingenting i mot å trekke opp klokken om kvelden, men det gjør ikke noe å slippe heller.
Noen bilder må man ha: