Pakke i posten

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Lenken må tilpasses litt, og selvsagt bruker man Rolex verktøy. Her fra Sea-dweller tool-kitet.
Daytona044.jpg


Daytona045.jpg


To lenkedeler ut, samt ett hakk i låsen. Skulle det bli for trangt på en varm sommerdag har jeg en hurtigutvidelse på låsen også.
Daytona046.jpg
 
Portrett og familiebilde!
Daytona049.jpg


Daytona048.jpg


Fri for plastfilm og på hånden der den hører hjemme!
Daytona051.jpg
 
Gratulerer med en flott klokke!
Stilige bilder også! Utrolig moro å se hele prosessen fra åpning til den sitter på armen ;)

Er det ikke lang ventetid på denne modellen?
 
Blir syk av å se på sånne "pakke åpner" tråder.. må nesten vurdere å selge kåken, bilen og lage bestille en 20-30 klokker snart... hehehe
 
Gratulerer ! Et flott ikon innen klokkeverdenen ! Elegant og klassisk,- står på WTH-listen til svært mange.
Riktignok er den heller ikke "my cup of tea",- men det betyr intet. Du ønsket deg den, du har skaffet deg den, - og det er det som teller ! Enjoy ! :D
 
Juice skrev:
Er det ikke lang ventetid på denne modellen?

Jo, mange opplever det. Det er dog mye å hente ved å gå til riktig sted. Jeg ventet et knapt år, det er jo ingenting.

For det første kan den fås hvilken som helst uke på Finn.no eller Timezone.com, med et påslag i prisen. Mange kjøper Daytona og selger den umiddelbart. Man kan alltid regne med å tjene noen kroner på det.

Det er ellers bare å ringe rundt til Rolex forhandlerne i Norge og be om å få stå på lista. Enkelte forhandlere har en noe uspiselig praksis med at de ber deg om å "komme med et tilbud", og selger kun til "utvalgte kunder". Det behøver du ikke tåle. Det finnes hyggelige forhandlere som selger den til deg for listepris når det blir din tur. Føler ikke for å hverken skryte eller henge ut navngitte forhandlere på nettet, men gir gjerne tips på PM.
 
En virkelig klassiker !! Gratulerer så mye :)

Hadde den bare vært 2 til 4 mm større hadde jeg satt meg på venteliste A.S.A.P.

Nyt den!
 
Risti4life skrev:
En virkelig klassiker !! Gratulerer så mye :)

Hadde den bare vært 2 til 4 mm større hadde jeg satt meg på venteliste A.S.A.P.

Nyt den!

Tusen takk! Jeg har ønsket meg dette uret i mer enn 10 år, det er er litt rar følelse å plutselig være der :eek: ;)

Perfekt størrelse for meg, akkurat slik jeg liker urene mine. Men jeg ser at veldig mange foretrekker litt kraftigere kasser.
Det spås jo stadig at Rolex skal oppgradere Daytonaen. Min gjetning er at jeg går på skøyter i Hades før den tid ... Tror det er andre modeller fra Rolex som får moderate oppgraderinger a la GMT Master-II før vi ser dramatiske endringer på Daytona Men hvem vet? Følg med på Basel ...

Hva skal jeg ønske meg nå da? En Newman? :mrgreen:
 
Anders skrev:
Risti4life skrev:
En virkelig klassiker !! Gratulerer så mye :)

Tusen takk! Jeg har ønsket meg dette uret i mer enn 10 år, det er er litt rar følelse å plutselig være der :eek: ;)

Hva skal jeg ønske meg nå da? En Newman? :mrgreen:

Den opplevelsen er merkelig, men høyst reell for mange.....Lenge drømmer en, lengter etter og gjerne sparer til den etterlengtede klokken. Bruker masse tid (gjerne på jobben) til å finne fram til den "riktige" leverandøren. Når endelig avtalen er gjort og gjerne klokken betalt, er det å veeente ! Og ventetiden er alltid laaang.
Endelig kommer den ! En fryder seg som et barn på julaften, det prøves, fotograferes og skrives i alle fora om den...og plutselig etter kort tid (= 5 dager) så er en over dette høydepunktet og på let etter neste holy grail !

Bare jeg som har det sånn ? ;)
 
BRIO1368 skrev:
Anders skrev:
Risti4life skrev:
En virkelig klassiker !! Gratulerer så mye :)

Tusen takk! Jeg har ønsket meg dette uret i mer enn 10 år, det er er litt rar følelse å plutselig være der :eek: ;)

Hva skal jeg ønske meg nå da? En Newman? :mrgreen:

Den opplevelsen er merkelig, men høyst reell for mange.....Lenge drømmer en, lengter etter og gjerne sparer til den etterlengtede klokken. Bruker masse tid (gjerne på jobben) til å finne fram til den "riktige" leverandøren. Når endelig avtalen er gjort og gjerne klokken betalt, er det å veeente ! Og ventetiden er alltid laaang.
Endelig kommer den ! En fryder seg som et barn på julaften, det prøves, fotograferes og skrives i alle fora om den...og plutselig etter kort tid (= 5 dager) så er en over dette høydepunktet og på let etter neste holy grail !

Bare jeg som har det sånn ? ;)


Nei, du er absolutt ikke den eneste... Har hatt samme følelsen litt for mange ganger! Mitt "høydepunkt" i den sammenheng var vel sist sommer da jeg endelig etter flere år (med daglig titting på paneristi og timezone) endelig kjøpte meg en panerai. Jeg trodde dette skulle bli klokken over alle andre og at jeg ikke kom til å trenge eller ha lyst på noen annen!!! :D

Jeg ble utvilsomt fornøyd og er det fortsatt, men det gikk ikke mer enn 2 til 3 måneder før neste klokkekjøp! Er vel noe av dette som kjennetegner de med litt over normal interesse for klokker..
 
BRIO1368 skrev:
Bare jeg som har det sånn ? ;)

Hehe, neida. Kjenner meg godt igjen. Har det slik med mer enn klokker. Alt jeg kjøper, fra klokker til jaktvåpen, tv til lommelykt, blir en grundig jakt etter det beste/ypperste/prisgunstigste. Jeg leser side opp og side ned, deltar i fora, spør og graver. Så gjør jeg et valg, og så kommer det et lite antiklimaks. Men jeg ender stort sett opp med å gjøre gode valg, om ikke annet :D