Pakke fra Japan

Medlem
20. sep. 2013
Innlegg
782
Har siklet litt på AT 38.5 mm med blå skive og Explorer 1 36 mm i det siste, og hadde spart opp. Når tiden kom til kjøp så ble det nesten på impuls noe helt annet, men samtidig i samme gate. Grand Seiko SBGR073 med blå skive. Den har en nydelig blå skive som kommer dårlig fram i disse bildene. Skal få tatt bedre bilder i bedre lys en av dagene.

Dessverre har jeg ikke skrujern til å fjerne ledd på lenka så må midlertidig sette den over på en nato som er for stor. Lug width her er 19 mm, noe som jeg er i ferd med å finne ut at gjør det litt vanskelig med reimer. Har kjøpt både GS deployant og tang, som begge er 16 mm. 19/16 reimer finnes ikke i bøtter og spann ser det ut som. Det blir nok litt skreddersøm på reimer framover med andre ord. Har kontaktet peter.watchacc for en svart alligator som passer med deployant. Så blir det det nok til at en av forumets reimmakere skal få en bestiling snart også. :)

P2040101_zpscd373621.jpg

P2040103_zps5eddff9b.jpg

P2040110_zps35196b88.jpg

P2040106_zps69a14f73.jpg

P2040108_zps7eed4436.jpg

P2040111_zpsb3c1f283.jpg

P2040119_zpsc95bdb23.jpg

P2040115_zps6e862866.jpg

P2040121_zps2a649002.jpg
 
Nydelig "sunburst dial" på den der! Gratulerer med flott GS:)

Artig at det blir flere slike her på bjerget!
 
Gratulerer med nydelig superflott GS:)

Kanskje et dumt spørsmål, men får du tatt service i Norge eller må den sendes til Danmark el?
 
Belager meg på å sende den ut av landet, sannsynligvis helt til moderskipet. Hvis den fremdeles er i boksen når vi er kommet så langt da. ;)
 
Gratulerer med sbgr073, en mørkeblå skjønnhet som du sikkert kommer til å forelske deg i mer en han typen i avatar forelsket seg i sin blå kvinne:D:D
GS er personlige kunstverk du bærer på hånden for din egen glede. ingen du treffer vil skjønne noe som helst, men så har de jo heller ikke klokka på armen :)
Husk å post om hva du syns om finishen etter at du har brukt den i noen måneder :):)
Bilder yter aldri gs klokker full rettferdighet, men det hadde vært kult med noen bilder der du fikk frem blåfargen (seiko blått er jo veldig mørk blått), og glem ikke pastaen når du tar bilder :cool:
 
Gratulerer med GS! Skiven ser fantastisk ut. Sikkert enda bedre i virkeligheten:D
 
Gratulerer og velkommen i klubben! Det er noe eget med GS. Når lenka er tilpasset håndleddet, tviler jeg på at du vil ha den på reim. Den er nemlig helt suveren.

Todda