Pakke fra DHL! Hurra!

Denne har jeg aldri sett før, gratulerer med morsom klokke. Dette var langt unna de Breitlingene vi ser i dag, og godt er det :)
 
Supertøff vintage Breitling! Får en varm følelse i hjertet av denne, det er det ikke så mange moderne Breitlinger som gir ...
 
Helt latterlig frekk klokke.

Gratulerer.

Takk!

Ser at mange av folka her inne (spesielt de som handler nyere klokker) sliter med Breitling. Med rette, det holder å nevne Colt, Avenger osv. osv. Men i gamle dager? Jeg blir varm rundt hjertet... :) Har mer vintage Breitling på lur, skal se om jeg ikke får lagt ut noen bilder... :)

Hilsen "misjonæren".
 
Fantastisk flott ur. Har ikke guts eller innsikt nok selv til å satse skikkelig på et vintage ur, men det er utrolig spennende og gledelig at andre gjør det. Nye ur kan koste så mye de bare vil - like spesielle som vintage i denne klassen er de ikke IMO.

Gratulerer og masse cred herfra :)
 
Fantastisk flott ur. Har ikke guts eller innsikt nok selv til å satse skikkelig på et vintage ur, men det er utrolig spennende og gledelig at andre gjør det. Nye ur kan koste så mye de bare vil - like spesielle som vintage i denne klassen er de ikke IMO.

Gratulerer og masse cred herfra :)

Takk!

Vintage er krevende, men med det store internettet har det hele blitt ganske så enklere. Mye arbeid og research, men man lærer en masse. Anbefales!
 
Hold dere fast! Her er det en "grail" på gang! :)

En sådan høytid krever å bli foreviget...

DSC_1107.jpg


Og inni:

DSC_1108.jpg


Breitling? Bra det er en vintage. Mye fælt fra den kanten nå om dagen. ;)

Se der! Er det ikke en Co-pilot Yachting ref. 7650 da? 5 års ventetid er over!

DSC_1109.jpg


DSC_1127.jpg


Som et barn! Må bare ha den på håndleddet med en gang:

DSC_1121-1.jpg


Full frontal, nydelig patina:

DSC_1125-1.jpg


Liggende:

DSC_1122-1.jpg


Hadde nesten gitt opp denne her, både i forhold til pris og tilgjengelighet. Er veldig fornøyd for å si det mildt. Co-piloten ble lansert i 1969 og ble solgt kun en sesong så vidt jeg vet. Så dette er en 1969-modell. Verket er Venus 178 TJ, en modifisert utgave av verket som satt i de gamle Navitimerne. Co-pilot finnes i flere versjoner (for de som gidder er det bare å google). Denne er etter mitt hjerte: Matt stålfarget bezel, blått og rødt i minutt-telleren, oransje og hvite visere. En korrekt ref. 7650.

Dette er den første utpakningen min på sonen, håper det falt i smak!

Gratulerer med nydelig gammel Breitling der. Aldri sett denne før, nydelig ur!
 
Veldig flott vintage Breitling, gratulerer. Den så forøvrig helt strøken ut!

Takk!

Som sagt tok det fem år før den "riktige" dukket opp. Vintage er som regel en tålmodighetsprøve. Det er langt i mellom kandidater, og når man kommer over en er de ofte i for dårlig stand, består av deler fra andre produksjonserier osv. Derfor er det viktig å vite nøyaktig hva du er ute etter. Som du sier var denne strøken, og med en riktig pris var det enkelt å slå til.
 
Gratulerer! Kjekt å se utpakkinger som avviker fra strømmen. Å hale inn noe slikt føles helt annerledes enn å kjøpe nyere ting. Husker følelsen når jeg fikk min SM300 i hende over to mnd etter at handelen var gjennomført.

Vi vil svært gjerne se hva annet du har på lur!

Fantastisk flott ur. Har ikke guts eller innsikt nok selv til å satse skikkelig på et vintage ur, men det er utrolig spennende og gledelig at andre gjør det.

Du har jo nettopp anskaffet deg en nydelig vintage selv. Savner den! Kan vi få se litt i dagens klokke? :cry:
 
Du har jo nettopp anskaffet deg en nydelig vintage selv. Savner den! Kan vi få se litt i dagens klokke? :cry:

Har sviktet når det gjelder bilder - skal innrømme det. Lover deg et gjensyn til uken i galleriet. Du kan også komme innom for en kopp kaffe og ha den på deg litt. Det er vel vanlig praksis ved omplassering? :)
 
Skal i alle fall prøve å ta turen nedover neste gang det er stavanger-gtg. Dere sitter på en del flotte ur der nede.
 
Gratulerer! Kjekt å se utpakkinger som avviker fra strømmen. Å hale inn noe slikt føles helt annerledes enn å kjøpe nyere ting. Husker følelsen når jeg fikk min SM300 i hende over to mnd etter at handelen var gjennomført.

Vi vil svært gjerne se hva annet du har på lur!

Det kommer! :D