Påtrengende eller god/ivrig kundeoppfølging fra Yema?

Donnerwetter

Støttemedlem
Medlem
29. sep. 2020
Sted
Østfold
Altså:
Onsdag kveld stilte jeg et par spørsmål på chat før la jeg inn en "dummy" bestilling på en Yema Superman Gilt på deres websider. Dette for å se om de evt trakk fra lokal moms etc. (noe de ikke gjorde) Her må man som vanlig legge inn info for å få korrekt shipping etc. Slettet så ordren. Senere på kvelden ramlet det inn to nyhetsbrev i epost-kassen som jeg ikke hadde bedt om. Greit nok, ba om å bli slettet fra begge. Torsdag morgen dukket det opp en epost som minnet meg på handlekurven. Så en epost signert en medarbeider som ville tilby en gratis reim på kjøpet dersom jeg bestilte fort.
2 timer gikk, så ringer et fransk nummer på min mobil... Svarte ikke, men sjekket nummeret. Registrert på Yema....
Jeg har gjort samme øvelse haugevis av ganger uten å få tilsvarende respons.
Hva tenker dere, er ikke dette i overkant? Selv kjenner jeg at kjøpslysten fikk en alvorlig knekk :(

• Wow
  • Trist
Reaksjoner: holmby, UJU og Rød
Det ble kanskje litt mye Møllers Tran denne gangen - men dette er jo egentlig en helt fantastisk respons!?

Leser jo andre innlegg her inne om ulike opplevelser hos norske forhandlere, som sikkert kunne steppet opp et par knepp når det gjelder å svare på mail og følge opp kundehenvendelser.....

• Liker
Reaksjoner: Erik_SG og Rød
E-postene var greie nok, men å bli oppringt var forsiktig uttrykt overraskende 😅
Om de er like responsive etter et evt kjøp skal det ikke klages.
Mulig det kan tilskrives manglende erfaring med franske forretningsmodeller 😂

E-postene var greie nok, men å bli oppringt var forsiktig uttrykt overraskende 😅
Om de er like responsive etter et evt kjøp skal det ikke klages.
Mulig det kan tilskrives manglende erfaring med franske forretningsmodeller 😂
He, he - jeg kan nok se for meg at de ikke er like kjappe når noe går galt ;)

• Haha
Reaksjoner: holmby
Yema er dessverre ikke alene om å ha en e-løsning som minner deg på at du må "fullføre bestillingen". Sikkert godt tenkt av utviklerne av handelløsningen (dvs. kke Yema), men forholdsvis irriterende for forbrukerne. Har opplevd det samme selv, og du kommer nok til å få flere "vennlige" påminnelser, før testkjøpet ditt times ut.

Jeg liker både eldre Yema og moderne Yema, men historien deres som selskap er tynnslitt med ørten eiere siden quartz krisen. De var til og med eid av Seiko fra 1988 til 2005.

At de er rovdyr på tvilsom markedsføring passer perfekt inn med ryktet deres og nåværende eierskap. Pluss i boka får de uansett for å ha flyttet produksjon til Frankrike og at de prøver lagne egne urverk.