På tur i skogen med forsvaret

Medlem
3. juni 2010
Innlegg
30
Sted
Oslo
God morgen godtfolk!

Vet ikke om jeg er den eneste som er overforsiktig med klokkene mine selv om de skal være bruksgjenstander. Bruker for eks som regel ikke Sea-Dweller'n mens jeg trener, med tanke på alt metall som den kan ripe seg borti.

Og nå er jeg blitt "invitert" av forsvaret til en uke i skogen, o'boy som jeg gleder meg ;)

Men det jeg lurer på nå er om jeg skal ha med Sea-Dweller'n på rep øvelse eller ikke.

Hva hadde dere gjort, hadde dere tatt med et slikt ur?

Er jo greit med en klokke, og skulle jo gjerne kanskje bare hatt en Casio av noe slag, men tror ikke jeg kommer til å kjøpe det bare for den uken...
 
Ta den med, så har du noe å se på under all dødtiden forsvaret medfører. Så kan du evt. gjemme den i en lomme eller lignende hvis det blir noe action ;)
 
SeaDwelleren tåler mye mer enn noe du vil bli utsatt for i Heimevernet, og tåler garantert langt mer enn deg. Det er slikt den er laget for, mann! De skraper som eventuelt måtte komme gjør den bare penere. Sportsur er ment for aktiv bruk. Å la den bli hjemme vil være som å sette den dyre offroadsykkelen i garasjen mens du er på skogstur i frykt for å få søle på den. :)
 
SeaDwelleren tåler mye mer enn noe du vil bli utsatt for i Heimevernet, og tåler garantert langt mer enn deg. Det er slikt den er laget for, mann! De skraper som eventuelt måtte komme gjør den bare penere. Sportsur er ment for aktiv bruk. Å la den bli hjemme vil være som å sette den dyre offroadsykkelen i garasjen mens du er på skogstur i frykt for å få søle på den. :)

+1! Som jeg skulle sagt det selv!
 
Husk at Rolex laget klokker for det britiske forsvaret.
Hvis det er godt nok for britiske militære dykkere er det godt nok for heimevernet.;)
 
SeaDwelleren tåler mye mer enn noe du vil bli utsatt for i Heimevernet, og tåler garantert langt mer enn deg. Det er slikt den er laget for, mann! De skraper som eventuelt måtte komme gjør den bare penere. Sportsur er ment for aktiv bruk. Å la den bli hjemme vil være som å sette den dyre offroadsykkelen i garasjen mens du er på skogstur i frykt for å få søle på den. :)

Helt enig :D
 
Ta med en klokke som G-shock/Pathfinder/Pro trek. Billig og tåler juling.

IMG_0382.jpg

MTG-1100-1AJF-watches-1259073468.jpg

GW-7900B-1JF.jpg

4505985587_e39c0d1ce1.jpg
 
Jeg har et par nye Casio klokker i boks med manual og kvittering (kjøpt fra seriøs selger på Ebay i USA). Selges til under halv pris av hva de selges for hos norske urmakere:

(Jeg slår av enda hundrelapp på prisen for Tidssonen-medlemmer på Casio-klokkene i annonsen linket til nedenfor).

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24120883

Den ene er en G-Shock og skulle klare det meste som forsvaret skulle finne på :)

Bilde av G-Shocken:

dw5600e1ver.jpg


Og en annen type jeg har:

SGW-100-1VEF.jpg
 
SeaDwelleren tåler mye mer enn noe du vil bli utsatt for i Heimevernet, og tåler garantert langt mer enn deg. Det er slikt den er laget for, mann! De skraper som eventuelt måtte komme gjør den bare penere. Sportsur er ment for aktiv bruk. Å la den bli hjemme vil være som å sette den dyre offroadsykkelen i garasjen mens du er på skogstur i frykt for å få søle på den. :)

Kunne ikke vært mer enig! Sleng den på en svart Nato og kos deg i skogen :D
 
For min del blir det altså ikke snak om hva SeaDwelleren tåler eller ikke, men hva som skjer hvis han ved et uhell mister den. Litt kjedelig å miste en klokke til 30K+ ute i skogen fordi en eller annen HV-sjant står og stresser med nedpakking av stilling.
 
Jeg hadde ikke tatt med en Rolex på rep øvelse. Som deg så synes jeg også at riper og hakk ikke er særlig sjarmerende. Luksusgjenstander hadde jeg lagt i igjen hjemme. En Casio G-Shock er sikkert et perfekt ur i en slik sammenheng.
 
Takk for mange gode innspill.
Ser den at den helt fint tåler det, men tror kanskje jeg lar den være hjemme, men for se om jeg klarer å la den være igjen da ;)
 
Ta den med!
Ikke akkurat rep. Men sub og sd er super beatere som passer både til smoking og kamo. Det er det som gjør at de stiller i en helt egen klasse. Over alt annet.:mrgreen:
34e0f1d4.jpg
 
Bruk Rolexen på militærøvelse med god samvittighet. Det største problemet blir vel at den stopper pga manglende bevegelse...