Oyster Perpetual - tråden

Men spørsmål, jeg eide en OP36 i 2013 en gang, og opplevde at kasseformen ikke passet håndleddet mitt i særlig stor grad. I etterkant (les 2019) har jeg prøvd både 39 og 36, og opplevde at kassene var mer "riktig" utformet for min del.
Hva var endringene egentlig?
 
Blir en 36 eller en 34 aldeles snart. Etter Kohe's argumentasjon har jeg vansker for å legge fra meg 34en, selv om jeg skjønner at 36 er mer verditapvennlig.

Heller også mot OP34 med hvit skive. Har gått noen uker med en vintage Longines Flagship etter bestefar. Denne bærer jeg på perlon strap og er helt nydelig på hånden. Merker omtrent ikke at jeg har den på meg. Ja, den kan virke liten når jeg ser meg selv i speilet, men jeg synes likevel det ser kult ut. Litt klassisk, som når du ser på en gammel Olsenbanden film;) Denne har bestefar brukt til alt og av yrke var han tømmerhogger, og den ser fortsatt veldig bra ut.

Jeg leker fra tid til annen med å selge unna alt for å finne den ene rette klokken for resten av livet(noe jeg også vet mange andre også drømmer om:rolleyes:) Blendet av kjærlighet til Longinesen er faktisk en OP 34 høyt på denne listen nå. Nei, den er ikke like kul som en Pepsi ei heller statussymbol som en Daytona eller noe i helgull, men den er klassisk og jeg er helt sikker på at den vil tåle alt jeg kaster på den.
Min "eneste bekymring", vil den bli for "massiv" på perlon? Longinesen er som sagt helt rå på perlon, men mulig noe nettere/lettere selv om spec er ganske li... 35mm kasse, 44 lug til lug og 10,5 tykk....


1591602931565.png
 
Album med wristshots helt nederst på siden, vet ikke hvordan jeg kopierer album...

 
Er det noen som har gjort seg opp noen tanker om den «nye» OP34? Klarer ikke la den ligge..... muligens en perfekt str for et mindre håndledd som mitt. Sprekere skivevarinter kommer sikkert dryppende etterhvert.

Ser den har fått nytt verk med ca 55 timer reserve og en annen type balansefjær enn den som sittr i storesøskene sine. Leste på et forum at OP34 nå hadde fått et «dame-verk» og forstod at de mente dette negativt.....er de slik at dette tåler mindre, eller hva er grunnen til at et mindre verk er «dårligere» enn et større?

leste også at denne målte endel mindre enn den gamle modellen, det ble påstått at den målte 30mm og ikke 34, dette høres noe rart ut....

Har du sett denne nye utgaven @Kohe321 ? Du hadde så gode innspill og meninger tidligere i tråden
 
Redigert:
Er det noen som har gjort seg opp noen tanker om den «nye» OP34? Klarer ikke la den ligge..... muligens en perfekt str for et mindre håndledd som mitt. Sprekere skivevarinter kommer sikkert dryppende etterhvert.

Ser den har fått nytt verk med ca 55 timer reserve og en annen type balansefjær enn den som sittr i storesøskene sine. Leste på et forum at OP34 nå hadde fått et «dame-verk» og forstod at de mente dette negativt.....er de slik at dette tåler mindre, eller hva er grunnen til at et mindre verk er «dårligere» enn et større?

leste også at denne målte endel mindre enn den gamle modellen, det ble påstått at den målte 30mm og ikke 34, dette høres noe rart ut....

Har du sett denne nye utgaven @Kohe321 ? Du hadde så gode innspill og meninger tidligere i tråden

Vurderer 34mm sjæl. Mer spesifikt denne: https://www.chrono24.no/rolex/rolex...al-ladies-watch---124200-0003--id17317053.htm
Drøyt 10k for å slippe å stå på liste i halvannen evighet? Helt OK. Bare ikke forvent å tjene penger på den.