Hei,
Jeg ønsker å kjøpe en vintage 1500, alternativt 5500.
34mm fungerer for meg størrelsesmessig, og fluted bezel er ikke for meg (DJ36 uten fluted er det ikke mange av).
Jeg har fått tilbud om se på en komplett blå Air King engine turned fra 2002 med nylig service lokalt i Bergen.
Jeg heller likevel mer mot smooth bezel, og er i tenkeboksen på den.
Det er ikke nødvendigvis en disse jeg viser til jeg vil ende opp med, men jeg har limt inn noen linker.
Synes det til dels er vanskelig å se om de er overpolert, alternativt om det er noe annet jeg burde reagere på.
Har noen innspill på hva jeg må se etter?
1. 1500 fra Briljant Watches. Fordel med garanti og fra forhandler. Kommer uten lenke, litt uvanlig farge på skive, og det er litt vanskelig å se om den er hardt polert (avrundete lug holes) eller ikke:
www.finn.no
2. 1500 med lenke:
www.finn.no
3. 1500 med lenke:
www.finn.no
4. 5500 med lenke (for polert?):
www.finn.no
Jeg ønsker å kjøpe en vintage 1500, alternativt 5500.
34mm fungerer for meg størrelsesmessig, og fluted bezel er ikke for meg (DJ36 uten fluted er det ikke mange av).
Jeg har fått tilbud om se på en komplett blå Air King engine turned fra 2002 med nylig service lokalt i Bergen.
Jeg heller likevel mer mot smooth bezel, og er i tenkeboksen på den.
Det er ikke nødvendigvis en disse jeg viser til jeg vil ende opp med, men jeg har limt inn noen linker.
Synes det til dels er vanskelig å se om de er overpolert, alternativt om det er noe annet jeg burde reagere på.
Har noen innspill på hva jeg må se etter?
1. 1500 fra Briljant Watches. Fordel med garanti og fra forhandler. Kommer uten lenke, litt uvanlig farge på skive, og det er litt vanskelig å se om den er hardt polert (avrundete lug holes) eller ikke:

Rolex Date 1500 | FINN-torget
Original og meget pent brukt!Rolex Date 1500 selges.Uret er nyrenset/overhalt nå og selges med 2 års garanti.Ny ikke original rem er satt på.Ref er 1500 serienr 275---- fra 1971Kassemål er 34 mm.Automatisk urverk og plexi glass.Passer begge kjønn Uret må sees, det har ligget i mange år og...
2. 1500 med lenke:
Rolex Oyster Perpetual Date 1500 | FINN-torget
Rolex Oyster Perpetual Date En utrolig, nydelig og tidløs klokke fra Rolex som aldri går av moten. En klokke som er godt ivaretatt og i topp tilstand for alderen, og vil forsette å gå i generasjoner. Ref : 1500 Material kasse: Stål Størrelse kasse: 34 mm Produksjonsår: 70’s Serie...
3. 1500 med lenke:
Rolex oyster perpetual | FINN-torget
Vurderes solgt. Klassisk Rolex Oyster Perpetual ref. 1500 med tidløs sølv skive. Lenken har en del slark, men funker helt fint og er behagelig på håndleddet. Kassemål på 34 mm (uten krone) gjør at den passer like bra til kvinner som menn. Elegant ur med tidløs design. I følge serienummer er...
4. 5500 med lenke (for polert?):
Rolex Airking 5500 | FINN-torget
Ref. nr: 5500 1979 modell Kasse diameter: 34mm Urverk: Automatisk Kasse materiale: Stål Glass: Plexiglass *Noe bruksmerker som er normalt med alderen, generelt god tilstand. *1 års garanti kjøps dato Kan og byttes i * eu godkjent bil med automatgir. *høytalere med forsterker *...