OWGMarch2024

Da er påmelding levert. Her blir det gammel 62mas i hele mars
62masfeb24.jpg
 
Hadde det er her på sonen for noen år siden også. Det ga meg lite for å være ærlig. Ser ikke helt poenget. Men har fått med meg at de liker det over grensen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Fjordseiko
ja nei her inne har vel «grumpy old man club» konkludert med at «detta ække no for vårs».. ;)
Jeg har ikke noe i mot konseptet og har vært med et år også. Men som sagt, det ga meg fint lite. Hvem som har konkludert med hva vet jeg ikke, men ser ikke helt poenget med å ikke bruke klokkene sine i en måned. Virker litt meningsløst for min del som synes det er litt av poenget med å samle på klokker er å bytte på, gjerne flere ganger om dagen hvis jeg føler for det.

Men jeg er åpen for å bli forklart hva fascinasjonen går ut på.
 
@GrimReaper Føler man det ikke, så føler man det ikke. ;) Ikke noe værre enn det. Men - OWGMarch er imidlertid et forfriskende konsept av flere årsaker:

- Man lærer seg selv å kjenne mer enn man tror med tanke på egne klokker - og spesielt den ene man skal bruke i 31 dager
- Man donerer et frivillig beløp til den valgte organisasjonen som jobber for mennesker (i dette tilfellet; Min Stora dag - barn) som ikke har det så bra som vi som samler på klokker
- Stemningen i tråden som er etablert for OWG på et det gjeldende klokkeforum er 100% positivitet hele veien og er som "Klokkestaffeten (mkI)" opphøyd i 12 med tanke på klokkeglede, samhold og diskusjoner og humor

Skal man forstå "greia" må man definitivt delta på det forumet som arrangerer konseptet. I Norge falt det helt gjennom, fordi stemningen er helt annerledes og "man skjønner ikke greia". Kort sagt; Norges arrangement er ikke innenfor konseptet og leder til at det er helt naturlig at man ikke forstår konseptet og heller ikke føler noen som helst glede ved å delta. Deltar i OWG på 5. året og gjør det på den plattform som eier konseptet - på så mange plan.
 
@GrimReaper Føler man det ikke, så føler man det ikke. ;) Ikke noe værre enn det. Men - OWGMarch er imidlertid et forfriskende konsept av flere årsaker:

- Man lærer seg selv å kjenne mer enn man tror med tanke på egne klokker - og spesielt den ene man skal bruke i 31 dager
- Man donerer et frivillig beløp til den valgte organisasjonen som jobber for mennesker (i dette tilfellet; Min Stora dag - barn) som ikke har det så bra som vi som samler på klokker
- Stemningen i tråden som er etablert for OWG på et det gjeldende klokkeforum er 100% positivitet hele veien og er som "Klokkestaffeten (mkI)" opphøyd i 12 med tanke på klokkeglede, samhold og diskusjoner og humor

Skal man forstå "greia" må man definitivt delta på det forumet som arrangerer konseptet. I Norge falt det helt gjennom, fordi stemningen er helt annerledes og "man skjønner ikke greia". Kort sagt; Norges arrangement er ikke innenfor konseptet og leder til at det er helt naturlig at man ikke forstår konseptet og heller ikke føler noen som helst glede ved å delta. Deltar i OWG på 5. året og gjør det på den plattform som eier konseptet - på så mange plan.
Takk for at du som den eneste tok initiativet til å faktisk gidde å forklare noe rundt det @Loevhagen. Jeg er også kjent med at det er en god sak involvert og det hyller jeg selvfølgelig!

Det jeg sliter litt med å henge med på er konseptet med å ikke bruke de andre klokkene sine på en måned. Blir litt "one boxershorts a month challenge"? Neida, nå bare tullet jeg litt altså! ;) :D Fra spøk til alvor så har jeg vel bare ikke helt satt meg inn i den svenske varianten og har kun vært med på den som var her for noen år siden. Men jeg innbilte meg at den var lik den svenske mer eller mindre. Og hvis det er bra greier på den svenske siden så er det jo kult. Men jeg orker ikke å frekventere to forum så da blir det til at jeg blir her og følger med på om det kanskje skjer noe mer gøy her som klokkestafetten f.eks. som du nevner :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Fjordseiko
Man skal ikke promotere andre forum på detet forumet, for de oppfyller ulike ting. Det det koker ned til er litt horses for courses og for OWG er det bare en arena som gjelder.
 
Det er jo så sin sak. Men all den tid den ble opprettet en tråd her inne så var vel spørsmål rundt det betimelig. Jeg ønsker jo "positive aktiviteter" velkommen for å lage litt liv her på vår side også.
 
OWG 2020 med SBG407: Suksess 31 dager
OWG 2021 med 16618: Fail
OWG 2022 med SBG407: Suksess 31 dager
OWG 2023 med SBGW231: Suksess 31 dager
OWG 2024: Prøver en gang til med 16618. Blir nok fail en gang til, for det å bruke en helgull klokke i 31 dager er masochistisk. De som tror det er easy peasy å bruke en helgull klokke i 31 dager kan jo prøve.

_1220355-3-png.1692193
 
Hva er problemet ditt? Fortsatt gretten for slanketråden din? Der du fikk fastslått hvor høy og velbygd du er?
 
Skal vi ikke stoppe nå. Som kjent så er jeg meget diplomatisk anlagt så jeg anmoder om at vi lar den ligge. Each to their own.
 
  • Liker
Reaksjoner: Parmined
Humor er en del av konseptet, som også har en slagside mot det mer seriøse. Penger man samler inn går til et godt formål. Her er oversikten fra 2023. Ingen grunn til å satse lavere i år.
msd23.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Mlegend og Frøiland