OWG March 2021 – én klokke i én måned! Tar du utfordringen?

Verste jeg har hørt.. Hjemmebesøk som låsesmed må da være selve livsgrunnlaget? - Du, låvedøra er gått helt i vranglås. Noe du kunne sett på? - Javisst, bare ta med låven hit!
Det stemmer :) Men å kjøre til nabobyen for å bryte opp pengeskap ville han ikke - eller i det minste ikke til en pris som lønte seg fremfor å kjøre til ham.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Da jeg kjøpte meg våpenskap var det aldri tvil om at jeg skulle ha et på minst 150 kg. Både fordi jeg var (er) ungkar, og livet var (er) er såpass heavy metal at jeg tenkte at det var et lekkert møbel å ha på soverommet, og fordi jeg ikke ville bore det fast i de nyoppussa veggene mine.
Jeg hadde en venninne som skyldte meg en tjeneste, så da det kom ringte jeg såklart til henne for å få hjelp med å bære det inn i huset - Ned en trang sti, opp en bratt trapp, gjennom ytterdøra, gjennom en liten gang og 90° til venstre gjennom enda en trang dør, gjennom kjøkkenet og gjennom enda en trang dør, forsiktig mellom peisen og fjernsynet, inn enda en trang dør, og inn på mitt ringe kammers. Selv syntes jeg jo det gikk ganske greit, men så er jeg halvannen gang så tung som henne, og knebøyentusiast dessuten. Steike som hun kjeftet og bar seg.
Jeg har aldri turt å fortelle henne at jeg fant ut at det gikk an å ta av døren på skapet, slik at vekta blir bortimot halvert.
 
Som om det ikke var dumt nok av meg å bruke den gamle Vostoken i OWG, så klarte jeg også å gå i dusjen med klokka i dag til morran. Vel vitende om at gummipakningen i baklokket var blitt til et hardt bakelitt aktig stoff. Så når jeg så på klokka og den var halv åtte for andre eller tredje gang, så jeg dugg under glasset.:cry: Framme på jobb fant jeg fram leathermannen, fikk åpna baklokket og lagt klokka til tørk.
IMG_20210301_081904.jpg

Litt trist egentlig da jeg var så fornøyd med at jeg hadde fått regulert den til å gå litt fort istede for veldig sakte. Jeg tok en titt på krone akslingen og fant dype slitasje spor. Denne russeren har gjort sitt gjennon 30 år og skal nå tilbake i pensjonisttilværelsen.

Klokka for meg i mars blir Seamasteren.
IMG_20210301_161211.jpg
 
Første dag på lenge med denne. Vi skal nok bli gode venner. Nå som det ikke er spesielt varmt i været merker jeg at jeg savner mikrojustering på lenka. Blir ørlite «slakk» i 5 grader, og passer perfekt i 15-20 grader. (Jeg tenker selvsagt ute, jeg har det ikke så kaldt inne... :giggle:)
627B4FC0-47FF-4D6D-B727-4CE884CD4EC5.jpeg
 
Da jeg kjøpte meg våpenskap var det aldri tvil om at jeg skulle ha et på minst 150 kg. Både fordi jeg var (er) ungkar, og livet var (er) er såpass heavy metal at jeg tenkte at det var et lekkert møbel å ha på soverommet, og fordi jeg ikke ville bore det fast i de nyoppussa veggene mine.
Jeg hadde en venninne som skyldte meg en tjeneste, så da det kom ringte jeg såklart til henne for å få hjelp med å bære det inn i huset - Ned en trang sti, opp en bratt trapp, gjennom ytterdøra, gjennom en liten gang og 90° til venstre gjennom enda en trang dør, gjennom kjøkkenet og gjennom enda en trang dør, forsiktig mellom peisen og fjernsynet, inn enda en trang dør, og inn på mitt ringe kammers. Selv syntes jeg jo det gikk ganske greit, men så er jeg halvannen gang så tung som henne, og knebøyentusiast dessuten. Steike som hun kjeftet og bar seg.
Jeg har aldri turt å fortelle henne at jeg fant ut at det gikk an å ta av døren på skapet, slik at vekta blir bortimot halvert.

Hva man ikke gjør for å få kvinnfolk lurt inn på sengkammerset... :ROFLMAO:
 
Dag 2!

Har brukt Artem sin sailcloth en stund, og den er herlig. Men Tropic fra Watchbandit fungerer også helt krutt og er kanskje hakket mer egnet om du skal utsette klokka for vann/svette osv. Med «vintage diver»-følelsen på denne, så kler den remma ypperlig spør du meg.

111A7269-8F90-4862-BECB-9841B8F40997.jpeg
 
IMG_20210302_083418.jpg


Lekser lært i går:

Klokker blir slitt og får nedsattfunksjonsevne, akkurat som oss. Det går greit nå men det er ikke sikkert at jeg holder tett på slutten av levetida. Heldigvis kan pakninger skiftes, vi har Tena!

Seamaster savn er reelt! Vi som blir berørte krever respekt!

Mobiltelefoner er elendige klokker. Fy så tungvint å bruke den klumpen som klokke, armbåndsuret er en genial oppfinnelse.