Ostron för evigt! - utpackning

Medlem
26. jan. 2012
Innlegg
8.309
Sted
Kolbotn
För mig har klockintresset haft ett ganska tydligt startdatum som samsvarar med registreringen här på Tidssonen för 3,5 år sedan.
Mitt enda förhållande till klockor före den tid var en god vänn och medstudents Pepsi en gång när 1900-tal blev 2000-tal.
Den har hängt sig fast i minnet, och även om han berättade att den kostade hårresande 25 000 så var det ändå något i det som inte var så avskräckande som det borde för en förnuftig man som jag, den gång, var.

Tillbaka till 2012, oljenäringen är på topp och aktier tecknades som del i ett aktiesparprogram med tre års bindningstid i juni (see where I'm going)
Åren har gått och klockboxen har fyllts upp och innehåll bytts ut men ändå med det långsiktiga målet om att juni 2015 sker det.
På inspurten här har tanken slagit mig att flörta med något vintage, få in nåt som låter sig patinera, kanske en millenskiftes-Rolex. Så får vi väl se här om jag höll ögonen på målet eller styrdes från den ursprungliga planen.

Sagt och gjort, gänget på TS (och då speciellt SP) är inte värre än att de svarar med ett PM få timmar efter att en medasylant i nöd (läs: har fyllt upp spargrisen) upprättat en helt informell WTB i den delen.

Handeln var en fröjd och diskussionen under tiden var snabb och svaren betryggande så en F2F-handel byttes ut mot Ekspress-over-natten.
Guldstjärnan i kantet var att säljaren så älskvärt gjorde inpackningen till en unbox så när jag nu fått ur i hand så har jag bilderna klara å kan bara köra på här.

Så här har vi då ett litet ostron

4lRhyvr.jpg


wlU7y7C.jpg


NcKod2m.jpg


LxV6Qd7.jpg


rOo7Vi6.jpg


yWx8an6.jpg


Edit

Gikk litt hektisk for seg her i Kristiansund,
klokken og jeg flyr til hovedstaden i eftermiddag så holdt den innpakket foreløpig,
men wristshot it is @Callahan

Og så det er sagt, handelen med @Koffen var en drøm fra første PM mottatt, via ti sms og like mange PM med hyggelige oppdateringer og avklaringer underveis. Anbefalles!

ffZg6tS.jpg
 
Redigert: