Oslo Watch Fair

Utrolig interessant og morsom kveld! Takk så mye til Urmaker Bjerke for et flott arrangement og til andre gjester som gjorde kvelden.

Var særlig spennende å se de nye Octo Finissimo modellene til Bvlgari «in the metal».
570C6A8D-F841-4B08-A100-D598965BE9EA.jpeg
 
Tar turen idag, men synd det ikke er AP og PP der :(

Octo har jeg likt siden den ble lansert, så den skal det bli morro å se nærmere på. Overseas i blå skal selvsagt også testes!
 
Heller ikke Blancpain eller Tudor er der :(

Trist. Nymans körde ju något liknande i Stockholm för ett par veckor sedan. Där ställde Blancpain starkt med bl.a. Milspec på länk och nato. Låter oavsett som det var ett vällyckat event :)
 
Bjerke skal ha ros for å dra i gang et slikt arrangement. Flott sted og prosecco.

Men, jeg hadde ventet større utvalg fra produsentene, og ikke minst klokker man vanligvis ikke ser i butikkene. I mine øyne var dette lite mer enn å besøke et par butikker hva gjelder utvalg.

Skuffa!
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Bjerke skal ha ros for å dra i gang et slikt arrangement. Flott sted og prosecco.

Men, jeg hadde ventet større utvalg fra produsentene, og ikke minst klokker man vanligvis ikke ser i butikkene. I mine øyne var dette lite mer enn å besøke et par butikker hva gjelder utvalg.

Skuffa!
Enig, i tillegg var Rolex utstillingen skuffende. Synes de «mindre kjente» merkene kom best ut av det, men Bjerke skal ha for svært hyggelig betjening!
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Utrolig skuffende av Rolex. For en merkelig tilnærming til potensielle nye kunder.
De hadde den største standen, men det var ingen muligheter for å ta på eller prøve en eneste klokke.
Dette virker veldig rart da andre merker som IWC og BVLGARI lar deg prøve klokker i prisklassen 1 million og oppover bare ved at du spør.

Selv kom jeg til OWF med en vintage Submariner og ønsket å sammenligne den med nyeste modellen.
Ettersom det skulle være et Submariner-tema på hele utstillingen trodde jeg ikke dette skulle by på noen problemer.
Men neida, ikke en eneste klokke kunne prøves. Terningkast 1, Rolex.

Den som fortjener skryt er urmakeren til Bjerke som satt innerst i lokalet. Han var svært imøtekommende, hyggelig og flink til å formidle god kunnskap om faget sitt. Han åpent også opp, forklarte og sjekket masse på en klokke jeg kjøpte i forrige uke. I motsetning til Rolex får denne karen lett terningkast 6 av meg.

Synes også standen til Panerai hadde svært hyggelige og imøtekommende folk.

Totalt sett synes jeg arrangementet var fint, og håper det kommer igjen neste år.
Da må gjerne Rolex enten bli hjemme og sende Tudor med noen modeller man kan titte på, eller ta med noen klokker selv.
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
Jeg støtter synet vedr Rolex. Det er omtrent klin umulig å få sett/testa sportsmodeller hos ADer om dagen. At det da i tillegg ikke var mulig på en slik stand var alt for dårlig.
 
Rolex var megaskuff. Var jo bare 5 Submariner i et vindu man ikke kunne prøve.

Vacheron var bra, herregud den nye Overseas er fantastisk i blå! En fryd å prøve.
Ellers var det også veldig morro å prøve Bvlgari Octo, veldig kul sak.
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
4C1BFC21-9240-4BF8-8E35-26CB648B577D.jpeg
51A82F1C-9BEB-40C9-980B-9C5508E1F8FE.jpeg
92E0B31E-C44C-4298-8F83-63C31220A81B.jpeg
DDA44C66-AA82-4C7A-9F31-768729668C0F.jpeg
A29B277A-2B00-4D61-B23C-FEA8FBF8B30F.jpeg
Alt i alt vil jeg si det var mye pent å se. Helt enig i at Rolex skuffet, men da fikk jeg samtidig prioritert andre merker som jeg ellers ikke ville gjort! Må si at vacheron og Panerai, da spesielt med nye Due-serien, imponerte mest.
 
Redigert:
66DD0159-D934-48D7-B981-0AA51111D2E9.jpeg

19000E01-AEA4-4CC0-8C4D-AE3827F5AF15.jpeg

Har alltid varit begeistrad i V4 inget jag skulle köpa men likaväl väldigt kul att få se en på nära håll!